KNM Knurr - MTB av Tjeld-klassen i 1/20

Når været eller årstiden gjør det vanskelig å være ute er det hyggelig med en hobby hvor man kan være inne. Post dine bilder, tips og råd.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Veldig bra, Sindre.

Morsomt å se fremdriften og sluttresultatet. :bravo
Kai
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

Takk for gode ord =)

Ser litt på muligheten for innbygging av røykgenerator nå. Har kjøpt en ekstremt effektiv røykgenerator fra Graupner ( http://www.cornwallmodelboats.co.uk/aca ... _2390.html ). Den bruker 1,8 A (!), og må brukes sammen med en pumpe som fôrer den med olje. I grunnen gir den ut så mye røyk du bare ønsker, så lenge du gir den nok olje.

Det jeg da trenger, ser jeg for meg, er to slike røykgeneratorer. De bør monteres vertikalt, og må dermed ha et L-rør som leder røyken fra dem og ut akter. For å spare plass, vekt og strøm, er det greiest med én pumpe som forsyner begge to. Da får jeg kjøpe et T-ledd, og sette slange fra røykolje-beholderen til pumpen, fra pumpen til T-leddet og derfra til røykgeneratorene.

Nå gjelder det bare å finne en liten, men (energi-) effektiv pumpe, og så finne noen slanger som kan passe. Er stygt redd for at dette betyr et ekstra batteri, dog - den trakk nokså mye strøm. Vi får se om jeg synes det er verdt det.
Sindre
Post Reply

Return to “Modellbygging”