LV stilling på HKB 19./972 Brensholmen

Når været eller årstiden gjør det vanskelig å være ute er det hyggelig med en hobby hvor man kan være inne. Post dine bilder, tips og råd.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Tommy L.
Posts: 11
Joined: 20 Oct 2010 20:47
Location: Tromsø

Det ser ut som sikkerheten om hva det er slags "flak-stilling" som er på toppen av HKB Brensholmen er uklar. Har derfor tatt meg friheten å lage et diorama med denne stillingen som utgangspunkt. Flak 38 firling ble løsningen. Understellet stemmer med målene som er gjort på sokkelen. Modellen mangler nå bare innredningen i rommene rundt. Disse hadde bordkledning. Ellers er den gjort utifra de målene jeg har gjort på selve stillingen. Må også finne en annen farge for ringmuren. Fundamentet skal også finjusteres og limes fast slik at det blir en enhet. Denne stillingen er sprengt ned i selve toppe om det da ikke var et hull der fra før noe jeg tviler på.
Attachments
DSCF4445.JPG
DSCF4445.JPG (1.89 MiB) Viewed 241 times
DSCF4444.JPG
DSCF4444.JPG (1.84 MiB) Viewed 241 times
DSCF4443.JPG
DSCF4443.JPG (1.8 MiB) Viewed 241 times
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Pent stykke arbeide. Hører det snør tett i tromsø.. så det er vel ekstra tid til slikt :)

E
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Tommy L.
Posts: 11
Joined: 20 Oct 2010 20:47
Location: Tromsø

Ja her er mye tid til hobby nå. Nå står det bygging av 636 og 671 for tur. Ser at et fransk firma som driver med modeller i 1:35 nå holder på med den franske 105mm. Når den er klar i løpet av 2013 så er jeg i gang med den og. Litt omarbeid med lavett og slikt, men det blir spennende. trenger skisser over interiør i disse to bunkerene. Noen som har??
Post Reply

Return to “Modellbygging”