View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Jul 2018 19:37

Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2
 Håndscannere 
Author Message

Natter wrote:
Natter wrote:
Selv med moms og tollklareringsavgift til Posten kommer blir den vel rimeligere herfra (fri frakt).
Det stemte: Kom på kr. 705,- inkl. frakt og mva/tollklarering. Man skal dog være tålmodig om man bestiller herfra: La inn ordren 19/10, pakken sendt fra HK 6/11 og ankokmst lokalt postkontor 4/12.
Dette er noe av det lureste jeg har brukt penger på - liten og lett å ha med seg og enkel i bruk, med svært godt resultat. Jeg har scannet hundrevis av sider (opp til A1 format - enkelt å skjøte sammen bildene i ettertid), og er så fornøyd at jeg nå har oppgradert til ny modell.

Hvis noen er interessert i å overta den "gamle" er det bare å ta kontakt (mail eller PM), ellers havner den på QXL eller FINN ila. neste uke.

Scanneren er helt strøken, så jeg skulle tro at 450,- er en grei pris (+ evt. porto), men kom gjerne med bud.
Original emballasje har jeg ikke, men jeg legger ved et minnekort - microSD - på 1Gb (skulle gi plass til godt over 300 A4-scan i 600dpi av s/h tekst, og tilsv. rundt 100 i fullfarge).

EDIT 2011-09-25: Har ikke fått somlet meg til å legge den ut, så den er stadig tilgjengelig...

I tillegg til ny håndscanner, har jeg anskaffet meg en Canon Pixma MX-870 multifunksjonsprinter, som har A4-scanner med full duplex dokumentmater (slukte 70 sider på 400 dpi ila. få minutter i første test!) og en Mustek MCS 500 A3 Pro dokumentkamera/ scanner, så nå blir hverdagen litt lettere ift. å slite med kun min gamle Canon Lide 50... :)

18 Aug 2011 22:50
Profile

Kan jo tipse om en ny håndscanner fra Mustek: ScanExpress H610

Stort sett samme spesifikasjoner som andre i samme kategori, men denne har en 1" skjerm for forhåndsvisning av bildet (erfaringsmessig veldig lurt når du ikke har PC tilgjengelig - kjedelig å komme hjem fra f.eks. biblioteket bare for å oppdage at flere scans ikke ble brukbare...).

http://www.mustek.com/index.php?page=sh ... 6&vmcchk=1

Foreløpig har jeg funnet denne hos Amazon ($102), men de sender ikke til Norge. Den ligger også på eBay, men så langt er de jeg har funnet en god del dyrere (med frakt og norske avgifter passerer man kjapt 1000-lappen med god margin).

25 Sep 2011 14:13
Profile

Ser at VuPoint også kommer med en display-modell.

De har også flere modeller, bla. med BlueTooth-overføring av data til PC / telefon:
http://www.vupointsolutions.com/compari ... index.html

25 Sep 2011 14:28
Profile

EspenS wrote:
Alternativt finnes det flere applikasjoner til IPhone som fungerer bra til scanning/dokumentfotografering hvis en 100 kg håndscanner blir litt heavy duty. Bruker Genius Scan selv til blandt annet å
scanne bilag til reiseregninger uten problem.

Bare ett tips på veien som fungerer greit for meg i alle fall.

Finnes også til Android telefoner som f.eks Camscanner, som er kjekt å ha liggende på tlf'n om behovet for en scan dukker opp :)

08 Oct 2011 18:28
Profile

Oppgradert nok en gang - nå til Sovos HandyScan PS-410-2.

Forskjellen fra forrige modell er at denne har tre valg for oppløsning (300-600-900dpi) og kan scanne til både jpg og pdf.

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Last edited by Natter on 13 Oct 2012 12:16, edited 1 time in total.

13 Oct 2012 1:25
Profile
Site Admin

Og, hva koster denne lille kjekke saken?

13 Oct 2012 2:57
Profile

TommyG wrote:
Og, hva koster denne lille kjekke saken?
Jeg kjøpte den hos Multicom til kr. 649,-

NB: Ser nå at annonsen sier 1Gb SD kort, og når jeg sjekker esken er 1Gb jeg har fått med også... Jeg kjøpte et par 16Gb minnekort samtidig, så det er nok derfor det gikk litt i surr for meg (ikke helt uvanlig desverre :? ).

13 Oct 2012 12:13
Profile

Bestilte denne saken for en tid tilbake (forventet levering ila april):
https://www.indiegogo.com/projects/pup- ... ner-home#/

Spesielt interessant med autokorreksjon (kurver etc), autospleis av multiple bilder (store tegninger) mm. Skal bli spennende å se om den leverer det den lover, men i så fall kan nok dette være det optimale "arkivverktøy"... :)

15 Mar 2018 11:34
Profile
Reply to topic   [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2