Dumpeplass.

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Var ikke klar over denne historien med minekommandoen da vi var der sist sommer, men forsto det var "ugler i mosen" da vi kom hjem og sammenliknet med bilder som var noen år eldre.....


Erik
Attachments
HKB Tana.JPG
HKB Tana.JPG (57.83 KiB) Viewed 211 times
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Det samme er det på Tromøy, men der fikk sauebøndene kjøpe piggtråd i 1946, tror det ble solgt noe sånn som 200km, men det ligger forsatt mye igjen.


Werner
User avatar
DeepC
Posts: 251
Joined: 20 Feb 2007 17:33
Location: Tromsø

Da lærte eller oppklarte vi alle noe idag Erik :)
-Thomas-
"Tromsø's offisielle Tirpitzguide", ett dykk uten rust på hanskan e ikke et dykk....!
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Ja alle bunkerne i sentrum er lukket siden vi hadde en ulykke med små barn for et par år siden.Men i området rundt står alt åpent.Skatter har jeg funnet mange av i løpet av årene og mange av dem er blitt allmenn kjent.Museet har også fått sin del.Har noen av dere vært her oppe,og i såfall hvor?
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Da lærte eller oppklarte vi alle noe idag Erik
Akkurat det som er genialt her på forumet!
Alle har sine biter til det store puslespillet denne hobbyen er!
Har noen av dere vært her oppe,og i såfall hvor?
Hadde noen dager i Kirkenes i sommer....
Det er vel forresten ikke du som har en R633 nedgravd i hagen? :D
Starter en egen tråd om Kirkenes i "Finnmark" avdelingen.... Spennende by!

Mvh
Erik E
User avatar
DeepC
Posts: 251
Joined: 20 Feb 2007 17:33
Location: Tromsø

Har en del turer i Kirkenes området, da til flere områder der oppe: Pasvik, veien inn mot russegrensa som er oppfor Tårnet + masse andre plasser. Gullfisk hukommelse er ikke bra, så jeg kommer ikke på navnene. Men tar mer enn gjerne flere turer opp til Kirkenes og da gjerne lang turer. Så kan jo jeg invitere deg ut til Berlevåg når jeg er hjemme PDT_Armataz_01_18
-Thomas-
"Tromsø's offisielle Tirpitzguide", ett dykk uten rust på hanskan e ikke et dykk....!
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Hei Erik.Flott at du starter en tråd til Kirkenes,men det spørs om det er så stor interesse?Vi får vel se,jeg skal ihvertfall være innom daglig og se om det er noe nytt.Flott arbeid!
Dolmen.
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”