Olsenbanden

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Jokeren
Posts: 287
Joined: 19 Oct 2008 18:16
Location: Ålesund

Dette er favoritt Olsenbanden filmen min. Ikke sikker på hvor det ble filmet, men vet at innendørsscenene inne i bunkeren, ble filmet inne i en bunker i Danmark har jeg hørt. I den danske utgaven av Olsenbanden tar gull, så er innendørs scenene fra bunkeren akkurat de samme som i den norske utgaven.
Jokeren
Posts: 287
Joined: 19 Oct 2008 18:16
Location: Ålesund

Asbjørn² wrote:I Danmark. PDT_Armataz_01_13
Hanstholm og Vigsø for å være nøyaktig.

Image

Image

:)
Der har jeg vært. Har noen bilder et sted. Skal se om jeg finner. Skyteskåret og inngangen som vi ser i filmen ligger under sanden/sjøen pr. i dag. Filmen er vel fra 1971 eller noe. Ser også ut som om den har blitt "skylt" lengre på havet enn på 70-tallet. Ligger kjempemange Regelbau-bunkere der. Aner ikke hva slags kystfort som har ligget der. Vi stoppet kun der for å grille på stranden for ett par år siden.
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Var på Hanstholm og Vigsø strand ifjor... angra bittert på at jeg ikke kjøpte den danske versjonen av Olsenbanden der :/, Absolutt et plass å dra til!! Ble jo fasinert av de velta bunkerne på Vigsø jeg... om du ser nøye på filmen (den danske) så ser du at alle bunkerne er nærmere land enn idag :)

Noen som har kart/plan over Vigsø??, mener jeg så en kart på Hanstholm-museet at alle bunkerne på Vigsø var innalands?
Hilsen Bård.
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”