metalldetektor

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

Atle M wrote:ja jeg mener ...du kan jo finne 2 tomhylser hehe! så får jeg fortsette å plukke mynt i sogn jeg PDT_Armataz_01_11
Ja, du har visst funnet et skatteparadis der =D Kanskje jeg en dag har funnet så mange tomhylser at jeg kan selge dem til kilopris og bli rik?
Sindre
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

tror nok jeg har plukket mine kg med tomhylser jeg også :) gleder meg til jeg kan begynne å søke igjen iallefall :)
mvh Atle M
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

Atle M wrote:tror nok jeg har plukket mine kg med tomhylser jeg også :) gleder meg til jeg kan begynne å søke igjen iallefall :)
Sist jeg var ute var det så vått at detektoren ikke likte seg.. sukk.
Sindre
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

jepp, ikke enkelt når det er vått...men men vi har iallefall noen spennende plasser å se fram til :)
mvh Atle M
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

Atle M wrote:jepp, ikke enkelt når det er vått...men men vi har iallefall noen spennende plasser å se fram til :)
Definitivt =) får håpe at våren bestemmer seg for å komme snart.
Sindre
ola normann
Posts: 16
Joined: 20 Mar 2008 16:33
Location: kristiansand

Atle M wrote:helt sant :) ligger ufattelig med historie i jorda :) går du kun på krigshistorie eller går du for eldre ting?
liker all historie og gamle ting,selv om krigshistorien står høyest PDT_Armataz_01_11
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

samme her men etter og ha funnet endel gamle ting i sogn så må jeg ærlig innrømme at krigseffekter har havnet som andreprioritet...men regner med at jeg faller tilbake igjen når sindre pisker meg ut når sola dukker opp snart hehe!
mvh Atle M
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Kjøpte meg metaldetektor for .. 5-6 år siden og har den med bare sånn sporadisk når jeg er på kjedelige turer som ikke inkluderer kystfort. F.eks så hadde jeg med meg metaldetektoren på en mindre fjell tur. De andre trudde jeg var passe gal, men på en rast så fant jeg noen gamle svenske mynter under noe mose. Har også funnet en gammel dansk mynt på en strand i danmark.

Funnet mye rart, men er litt skeptisk med å søke på gamle tyske tomter da jeg helst ikke finne noe ekte varer som sier pang!

Den blir ikke mye brukt.. men den var så dyr at jeg "må" ha den med på tur.

Erik H
ola normann
Posts: 16
Joined: 20 Mar 2008 16:33
Location: kristiansand

Erik H wrote:Kjøpte meg metaldetektor for .. 5-6 år siden og har den med bare sånn sporadisk når jeg er på kjedelige turer som ikke inkluderer kystfort. F.eks så hadde jeg med meg metaldetektoren på en mindre fjell tur. De andre trudde jeg var passe gal, men på en rast så fant jeg noen gamle svenske mynter under noe mose. Har også funnet en gammel dansk mynt på en strand i danmark.

Funnet mye rart, men er litt skeptisk med å søke på gamle tyske tomter da jeg helst ikke finne noe ekte varer som sier pang!

Den blir ikke mye brukt.. men den var så dyr at jeg "må" ha den med på tur.

Erik H
godt jeg ikke er alene om å ta av :D har komplett utstyr og masse huller i hagen,ser frem til været bedrer seg slik at en kan komme seg ut.
hadde vært fint om dere med erfaring kom med tips om steder en kan søke,dumpeplasser og slikt fra krigen hadde vært fint,har hørt om mye utstyr som ble dumpet og gravd ned.
i nederland ble haugevis med hjelmer etter tyskerene gravd ned og noen har begynt å grave dem opp igjen PDT_Armataz_01_11
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

ola normann wrote:garett ace 250
Har sjekka den på kellycodetectors.com, ser svært bra ut for ein begynnar. Men eg fann ikkje ut kor djupt ned den kan søke. Veit du?
ola normann
Posts: 16
Joined: 20 Mar 2008 16:33
Location: kristiansand

Knut Ø. wrote:
ola normann wrote:garett ace 250
Har sjekka den på kellycodetectors.com, ser svært bra ut for ein begynnar. Men eg fann ikkje ut kor djupt ned den kan søke. Veit du?
gogle på "finds treasure forums" der kan du søke på ace 250,der har du alt som er verdt å vite,det ligger også en video der om å pinpointe .alt er på engelsk.
den går vel ned til i mellom 4-6" men det har blitt funnet dypere også ,kommer litt an på grunnen.
jeg ga 1565 nkr for min til norge med toll og moms,men det var fra en annen forhandler og uten gaver.
det er visst en av de beste begynnermaskinene
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

Erik H wrote:Kjøpte meg metaldetektor for .. 5-6 år siden og har den med bare sånn sporadisk når jeg er på kjedelige turer som ikke inkluderer kystfort. F.eks så hadde jeg med meg metaldetektoren på en mindre fjell tur. De andre trudde jeg var passe gal, men på en rast så fant jeg noen gamle svenske mynter under noe mose. Har også funnet en gammel dansk mynt på en strand i danmark.

Funnet mye rart, men er litt skeptisk med å søke på gamle tyske tomter da jeg helst ikke finne noe ekte varer som sier pang!

Den blir ikke mye brukt.. men den var så dyr at jeg "må" ha den med på tur.

Erik H
Når det gjelder ting som sier pang Erik så er det ikke noe problem så lenge du pinpointer nøyaktig og ser for deg ett bilde på lengde og bredde. når jeg graver på plasser med krigsaktivitet så er den gyldne regel og alltid grave forsiktig hvis en mistenker at noe kan være eksplosivt..en probe er alltid ett genialt verktøy når du kommer ned i jorda og kan grave forsiktig mens du søker rundt i hullet med proben istedet.De gangene jeg har funnet eksplosiver så har det vært håndgranater.Ser jeg at det er det så tetter jeg forsiktig hullet,markerer det og varsler myndighetene som tar seg av saken. PDT_Armataz_01_36
mvh Atle M
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

ola normann wrote:
Knut Ø. wrote:
ola normann wrote:garett ace 250
Har sjekka den på kellycodetectors.com, ser svært bra ut for ein begynnar. Men eg fann ikkje ut kor djupt ned den kan søke. Veit du?
gogle på "finds treasure forums" der kan du søke på ace 250,der har du alt som er verdt å vite,det ligger også en video der om å pinpointe .alt er på engelsk.
den går vel ned til i mellom 4-6" men det har blitt funnet dypere også ,kommer litt an på grunnen.
jeg ga 1565 nkr for min til norge med toll og moms,men det var fra en annen forhandler og uten gaver.
det er visst en av de beste begynnermaskinene
Garret kan trygt kjøpes hvis en vurderer og begynne med søking ja. Stabile maskiner med god søkeevne. Jeg brukte vel garret de 5-6 første åra jeg søkte før jeg gikk over til Minelab. nå har jeg whites sin og kommer definitivt ikke til å skifte igjen :) er det forresten noen som vurderer whites så har jeg gode rabatter ;)
mvh Atle M
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”