metalldetektor

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Sondre BS
Posts: 40
Joined: 13 Jan 2008 16:42
Location: Skien

En whites beachcomber koster ca. 3500 kr., jeg kjøpte min i Arne Schaus butikk i Larvik. Dette er riktignok et par år siden. Her er et par linker til forhandlere.
http://schau.no/metallsoker/
http://metallsoker.no/
Sondre BS
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

kan vel i samme slengen nevne at de detektorene jeg og sindre har er nedsatt til 11600,- :D for en som ikke har søkt før så er vel denne detektoren vel drøy og starte med..men hvis en vil ha unike muligheter der en kan lage sine egne søkeprogram og virkelig ha muligheten til og eie en detektor der en stadig lærer noe nytt så vil jeg definitivt anbefale den :)
I tillegg er Arne schau en unik mann som en kan ringe når som helst hvis en lurer på noe innen søking :)
mvh Atle M
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

Da har jeg faktisk børstet støv av min detektor også, den har vel stått i kjeller'n i evigheter, mye pga av at jeg ikke skjønte ett kvekk av hvordan den fungerte, hadde på følelsen av at den reagerte på alt annet en metall PDT_Armataz_01_07

Men har nå fått satt meg litt inn i hvordan ting fungerer selv om jeg ikke aner hva jeg gjør med ting som discriminator, tuning, TR1,TR2 og VLF PDT_Armataz_01_14
Men nå finner den ihvertfall bilen min, så får håpe den finner litt mindre gjenstander også PDT_Armataz_01_36

Blir vel noen turer med den ganske snart :)

Det er en en Micronta 4003 PDT_Armataz_01_18

Men noen eksperter her som kan forklare hvorfor den viser Non-ferrous på ting som åpenbart er jern?? PDT_Armataz_01_15
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

Her var det visst litt av hvert for en ihuga bunkerjeger PDT_Armataz_01_11
http://www.kellycodetectors.com/allbypr ... asland.htm
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

Christian B wrote:Da har jeg faktisk børstet støv av min detektor også, den har vel stått i kjeller'n i evigheter, mye pga av at jeg ikke skjønte ett kvekk av hvordan den fungerte, hadde på følelsen av at den reagerte på alt annet en metall PDT_Armataz_01_07

Men har nå fått satt meg litt inn i hvordan ting fungerer selv om jeg ikke aner hva jeg gjør med ting som discriminator, tuning, TR1,TR2 og VLF PDT_Armataz_01_14
Men nå finner den ihvertfall bilen min, så får håpe den finner litt mindre gjenstander også PDT_Armataz_01_36

Blir vel noen turer med den ganske snart :)

Det er en en Micronta 4003 PDT_Armataz_01_18

Men noen eksperter her som kan forklare hvorfor den viser Non-ferrous på ting som åpenbart er jern?? PDT_Armataz_01_15
vel det kan være at detektoren er stilt for og diskriminere vekk jern og kun gå for edlere metaller :)
mvh Atle M
Rolf
Posts: 30
Joined: 05 Sep 2007 11:47

Hva er det som er motivasjonen for å gå med metalldetektor på kystfort? Kartlegging av rørledninger for telefoni og strøm er ett bruksområde. Håpet om å finne noen interresante etterlatenskaper er kanskje større? Jeg vil tro at det er svært lite interresant å finne, men ser gjerne at jeg tar feil. :)
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

vel rolf,nå som før i tiden så mister folk ting ;) har funnet endel rundt bunkere,kaserner og eksersisplasser så det er ett interessant søkeområde uten tvil :)
mvh Atle M
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

Rolf wrote:Hva er det som er motivasjonen for å gå med metalldetektor på kystfort? Kartlegging av rørledninger for telefoni og strøm er ett bruksområde. Håpet om å finne noen interresante etterlatenskaper er kanskje større? Jeg vil tro at det er svært lite interresant å finne, men ser gjerne at jeg tar feil. :)
Vel hovedgrunnen for meg er vel at endel her i Trondheim er gravd over og for å se over om det finnes bunkere som ikke er synlig for det blotte øyet, så kan man bruke en detektor :)

Takk for svaret Atle, er nok noe feil med tuninga ja, må nok granske den bruksanvisninga som jeg fant litt nøyere :)
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

ligger mye interessant i trondheim og omhegn christian.da jeg bodde der så var støren pluss dalstrøkene bra funnplasser .malvik/hommelvik og børsa også :)
mvh Atle M
ola normann
Posts: 16
Joined: 20 Mar 2008 16:33
Location: kristiansand

her var det visst flere intresserte :D helt topp,er ikke så erfaren med dette selv,var derfor jeg startet denne tråden,for å sjekke om det var flere som meg.
fant ut at denne hobbien passet for meg siden jeg har vurdert dette lenge og at det passer godt i sammen med historie interessen min.
et stort + er at en kommer seg ut i frisk luft,og det er godt når en ellers jobber mye. :D
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

helt sant :) ligger ufattelig med historie i jorda :) går du kun på krigshistorie eller går du for eldre ting?
mvh Atle M
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

Atle M wrote: for en som ikke har søkt før så er vel denne detektoren vel drøy og starte med..men hvis en vil ha unike muligheter der en kan lage sine egne søkeprogram og virkelig ha muligheten til og eie en detektor der en stadig lærer noe nytt så vil jeg definitivt anbefale den :)
)
Den kan anbefales, ja - men det blir kanskje mye spiker og folie de første gangene :) men etterhvert dukker det kanskje opp en tomhylse eller to - eller en radioaktiv tannkremtube.
Sindre
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

det kan bare bli bedre sindre ;)
mvh Atle M
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

Atle M wrote:det kan bare bli bedre sindre ;)
Jau - det vil jeg da håpe :)
Sindre
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

ja jeg mener ...du kan jo finne 2 tomhylser hehe! så får jeg fortsette å plukke mynt i sogn jeg PDT_Armataz_01_11
mvh Atle M
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”