Er du i Oslo nå kan du ta mange spesielle bilder

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Prøvde å komme i nærheten tidligere i dag, men nei da, det var sikkert letter i 1941.
Vakter i massevis. De vil vel ikke ha noen som flyr blant statistene i klær fra 2008.

mvh
Yngvar
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Hmm... ser at det er eindel hjelmar av type M42 der (bildeseriar og video på nettavisene).
Men har ingen betydning, berre nerdar som meg sjølv som ser slikt. :D
User avatar
DanBodø
Posts: 107
Joined: 14 Mar 2008 22:42
Location: Bodø

Ikke at jeg satser no serlig på den filmen håper den blir bra.;)
Vevang
Posts: 818
Joined: 06 Aug 2007 20:13

Visst det skal forestille 1941 og dei bruker M42 hjelmer er det noen som ikke har gjort jobben sin PDT_Armataz_01_03
Sondre BS
Posts: 40
Joined: 13 Jan 2008 16:42
Location: Skien

Det skal være i 1940 tror jeg.
Sondre BS
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Visst det skal forestille 1941 og dei bruker M42 hjelmer er det noen som ikke har gjort jobben sin
Minnes også det ble nevnt at M42 ikke kom som dobbeldekal slik det vises i VG?

Erik
Vevang
Posts: 818
Joined: 06 Aug 2007 20:13

Ja det stemmer det,med et unntak av M42 Politihjelmer som hadde merke på begge sider :) Merker på hjelm var heilt slutt i frå 28 august 1943.I frå fabrikkene vel å merke.
Kvaliteten på ein krigsfilm er meir enn berre ein god historie.......
a[c]e
Posts: 20
Joined: 08 Jan 2008 14:27

Slike feil og spesielt feil på medaljefronten er tilstrekkelig for at filmen ødelegges litt for meg PDT_Armataz_01_04

Håper de begrenser feilene og gjør en skikkelig hjemmelekse PDT_Armataz_01_18
ace@samlerforumet.net
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Rart med det der.... Mange synes nok dette er flisespikkeri uten sidestykke, men man blir vel litt gal av alle typer hobby, eller generelt ting man interesserer seg for når det fremstilles uriktig på tv-skjermen.

Her er en annen slager her fra filmen "Der untergang" hvor det er en alvorlig feil i førerbunkeren :-)
Image

Kan ikke unngå å se at denne er montert 90 grader feil og derfor ikke ville fungert. Flisespikkeri ja, men når man først tar med detaljene så bør de være rette for det er vel nettop detaljene folk legger merke til ;-)

Erik E
Feldwache Widderstein II
Posts: 10
Joined: 16 Feb 2008 13:33
Location: Busenberg

Ikke akkurat det at jeg har peiling på bunkere eller hjelmer, men man kan lure på hvilke Taugenichts det er de har brukt som konsulenter. Hvor finner de tak i de folka egentlig?
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Dess meir eg tenker på det dess meir irriterande er det. Men men, for den store massen av uvitande vil vel dette vere umerkeleg.

Samanliknar ein med historiske feil i nesten alle andre krigsfilmar blir dette for peanuts å regne.
RoarP
Posts: 113
Joined: 17 Apr 2006 16:52
Location: Bergen
Contact:

Filmen Secondløitnanten hadde jo også sine feil, men det har vell de fleste filmene.

Feilen som jeg mest irriterte meg over var at Espen Skjønberg benyttet en revolver (nagant) i et Colt hylseter.

Noen som fant andre feil ?
arnfinn
Posts: 23
Joined: 14 Dec 2007 19:20
Location: Tromsø

RoarP wrote:Filmen Secondløitnanten hadde jo også sine feil, men det har vell de fleste filmene.

Noen som fant andre feil ?
Tja... ved angrepet mot leiren de befant seg i ble en lastebil ødelagt i et treff og stod i brann. Flaket og bakakselen "sprengt vekk" mens ramma på bilen var strøken fortsatt PDT_Armataz_01_15 Mente også å kunne se at det var ingen motor bak den ødelagte / manglende grillen PDT_Armataz_01_08

Men jeg er enig - man kan ikke la opplevelsen formørkes av noen dårlige detaljer. Det ville jo egentlig vært verre om man ofret en hel og kanskje fungerende lastebil når det kan trikses til på dette viset...
User avatar
DanBodø
Posts: 107
Joined: 14 Mar 2008 22:42
Location: Bodø

Alle filmer har sine feil, man finner jo ikke en 100% feil fri film da.(Da er du hvertfall heldig. hehe)
Men men hva skal vi gjøre med det da..

Mvh
Dan
Locked

Return to “Informasjon og større innlegg”