Film "Max Manus"

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

DVD/Blu-Ray slippes 17.juni - skal du kjøpe den ?

Poll ended at 17 Jun 2009 14:04

Ja, såklart - jeg har forhåndsbestilt eller skal gjøre det !
3
25%
Ja, men jeg venter til den er kommet ut for best mulig pris.
6
50%
Kanskje jeg ønsker den til Jul eller noe sånt...
2
17%
Nei, jeg har sett den på kino og det holder for meg.
1
8%
Nei, interesserer meg ikke (nok).
0
No votes
 
Total votes: 12
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Natter wrote:Release-dato for "Max Manus" på DVD er 17-06-2009.
Takk for info Natter, da kan jeg få med alle "mumlereplikker" som en hørselsvekket går glipp av når det ikke er tekstet PDT_Armataz_01_18
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Dette er nok en flott film og jeg gleder meg, jeg har fått beskjed om fra min "bedre halvdel",til å se den.Dette på tross av at jeg selv ikke medvirker i den.dolmen
Last edited by dolmen on 14 May 2009 14:32, edited 1 time in total.
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

dolmen wrote:Dette er nok en flott film
Det er ihvertfall en film som i presse og diverse fora skaper diskusjon (ikke bare på TKIN ;-) ), og som interesserer også kinogjengere som ikke har gått på kino på en stund - for å si det sånt.
Hadde selv med meg min far på kino for første gang (tidligere var det han som hadde meg med) - og han syntes den var OK, men trenger nok enda mer teksting enn meg. Så vi gleder oss til DVD PDT_Armataz_01_06

KOS
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Lyden på norske filmer er forferdelig, mye mumling og rare lyder, og det gjelder både på kino og tvfilmer. Skulle vært tekstet på kino også.

Mvh
Yngvar
User avatar
Asbjørn²
Posts: 384
Joined: 20 Aug 2007 16:44
Location: Stavanger

Tysken min er litt rusten, er dette en liste over hva som gikk ned med Donau?
Attachments
donau.jpg
donau.jpg (83.13 KiB) Viewed 319 times
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Det stemmer! Takk for at du postet det dokumentet!
Asbjørn² wrote:Tysken min er litt rusten, er dette en liste over hva som gikk ned med Donau?
Mvh
Tormod
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Som sikkert flere har fått med seg så døde (Max) Manusforfatter Thomas Nordseth-Tiller den 12.mai, bare 28 år gammel.

Dette var veldig trist ! - og han rakk bare den ene filmen, som kanskje kommer til å forbli på Norsk film sin 10 på topp i de neste 100 år.

Han var i gang med et nytt krigsfilmmanus da han døde. Han hadde latt seg fascinere av historien om kommunistlederen Asbjørn Sunde, som ledet den såkalte «Osvald»-gjengen under krigen. Nordseth-Tiller skrev på et manus til en film med bakgrunn i boken «Menn i mørket» av Asbjørn Sunde selv.

Jeg håper noen andre tar opp den tråden etter Thomas !

KOS
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Hengt på en lille poll i dag ettersom reklamen for platesalget nå tiltar.

KOS
KAV
Posts: 59
Joined: 30 Jul 2007 21:50
Location: Sund

Eg har omsider sett den mykje omtala norske store filmprodukjsonen Max Manus PDT_Armataz_01_05

Og diverre kan eg ikkje sei anna at nok ein gong er alle mine fordommar mot norsk film stadfesta.

Dette er diverre korkje god filmkunst eller forteljarkunst.
Den fungerar korkje på ytre eller indre plan for underteikna.

Skal eg gje den eit terning kast kan det ikkje verte betre en 2. PDT_Armataz_01_27 PDT_Armataz_01_27
KAV
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”