Kystfort.com kalender?

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Kunne det vert en ide?

En kalender med bilder/illustrasjoner fra det ganske land. Så kan Erik H kjøpe mer serverplass for overskuddet ;)

Jeg vil garantert kjøpe :D

Mvh
Kim G J
Flora krigshistorielag
User avatar
Tarjei
Posts: 927
Joined: 30 Jul 2006 1:53
Location: Bergen

Flott idé! Kan tilogmed selges til publikum!
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

jeg tenker tanken hvert år jeg! ikke umulig å produsere noe slikt da man egentlig bare trenger en liten maskin for å lage spiraler. (kjøpe inn slike kalendre fra butikk ville være dyrt)... skal se om de ikke blir noe slikt.. men hva ville motivene være? Juli bilde med fullt utrustet bunkerjeger eller noen mer lettpåkledde?

Erik H
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Erik H wrote:Juli bilde med fullt utrustet bunkerjeger eller noen mer lettpåkledde?

Erik H
En "lettpåkledd og godt utrustet bunkerjeger(inne)" oppå en nydelig R636 ville vel passet bra PDT_Armataz_01_14

KOS
User avatar
Arquebus
Posts: 1033
Joined: 23 Jun 2007 21:41

Erik H wrote:jeg tenker tanken hvert år jeg! ikke umulig å produsere noe slikt da man egentlig bare trenger en liten maskin for å lage spiraler. (kjøpe inn slike kalendre fra butikk ville være dyrt)... skal se om de ikke blir noe slikt.. men hva ville motivene være? Juli bilde med fullt utrustet bunkerjeger eller noen mer lettpåkledde?

Erik H
Kanskje jeg er for seriøs når jeg løfter siktet opp av myra og foreslår en skikkelig kalender i regi av kystfort.com med relevante (interessante) fotografier fra det ganske land. Logoen til forumet kunne følge på hver side så ble det kanskje en effekt utav det også. Det finnes sikkert såpass mye originalmateriale her at man også kunne fått til noe i "før og nå" - stil. Kanskje trenger det ikke være noen stil i det hele tatt - be folk sende inn bidrag og la redaksjonen velge blant det som er bra. Arquebus kan evt. garantert for ett bidrag til en slik kalender...
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Det var vel neppe seriøst fra min side og antyde at en slik kalender ville inneholde lettkledde bunkerjegere. sorrry hvis det støtet noen.

Det hadde jo vært flott å lage en slik kalender og den kunne jo inneholde viktige krigshistoriske datoer..etc. Jeg skal undersøke kostnader og komme opp med en skisse. Dette kunne faktisk ble ett greit produkt.. hva om man tok 12 tidligere kystfort som har faste guider? da tenker jeg på trondenes, vara, austrått, fjell festning.. (har vi så mange som 12 som har museum/guide?) tanker var at dette kunne bli ett en flott sak å henge opp samtidlig som at den reklamerer for kystfort rundt om i Norge som blir tatt vare på av lokale krefter.

Erik H
User avatar
Arquebus
Posts: 1033
Joined: 23 Jun 2007 21:41

Skjønner spøken om lettkledde bunkerjegere, neppe et vakkert syn hvis vi tar dem jeg vanligvis er på bunkerjakt med - tror ingen ble støtt av dette, det var ikke slik ment - men ideen om kalenderen er bra. Var bare det jeg ville få frem og av det sikkert finnes bidragsytere nok på forumet til å lage kalender.

En rask telling fra Fredrikstad og nordover skulle sikre deg tolv festninger som tilbyr omvisning.
User avatar
Tarjei
Posts: 927
Joined: 30 Jul 2006 1:53
Location: Bergen

Det var vel neppe seriøst fra min side og antyde at en slik kalender ville inneholde lettkledde bunkerjegere.
Kan ikke tenke meg at noen kan føle seg støtt av tanken på lettkledde bunkerjegerinner foran en lekker regelbau. Vil heller tro at den tanken hadde motsatt effekt. PDT_Armataz_01_25

Forøvrig, for å appellere til det kvinnelige publikum må vi jo selvsagt ha Erik H foran Austråt-kanonen kun iført kystfort.com-tanga og hjelm på juli-bildet. :D
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

Sier ikke neitakk til en kalender med både fine bunkersanlegg+ lettkledde babes i skjønn forening.. Nam nam.............

((Men dukker det opp noen lettkledde strikkemenn i kalenderen, så blir det vel heller tvilsomt at jeg har en sånn på veggen i brakka))
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

den reklamerer for kystfort rundt om i Norge som blir tatt vare på av lokale krefter
God ide :) Vis fram 12+1 (forside) eks tyske anlegg som i dag er tilrettelagt for besøk, det vil utvilsomt stimulere besøkstall. Jeg stiller selvsagt med et bilde fra Florø :D

Mvh
Kim G J
Flora krigshistorielag
Edgar
Posts: 213
Joined: 23 Dec 2007 20:53
Location: Ålesund

Kjempeide..

Dette vil nok fenge mange.


Edgar
Frem med vår nære fortid
- før den blir glemt for alltid!
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Tenker det holder med bilder av bygningene, da blir den litt mere stuerein hvis du skjønner hva jeg mener PDT_Armataz_01_18
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”