Funn/Eierforhold

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Kampenhöhe
Posts: 50
Joined: 30 Apr 2008 23:16
Location: Busenberg

Nja, det er nok Staten ved forsvarsmuseet som eier denne selv om den skulle ligge på privat grunn.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

jeg mener, og dette etter at jeg snakket med en fra rustkammeret i trondheim, at hvis det er en "fungerende" våpen så er det forsvaret som skal sikre denne. Hvis det er noe våpen ombord så tviler jeg på at den fungerer. Hvor langt man strekker "fungerende våpen" er vel ikke helt klarlagt.

Erik H
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Har ikke planer om å restaurere denne selv, for meg så er det mere å finne ut av det rundt og eventuellt få reddet kjøretøyet, men det går noen rykkter om at noen planlegger å hente den, og da blir nok siste sjangs til å ta bilde av denne på kaia i Kristiansand.

Det som iriterer mest og som sikkert flere andre også har opplevd er den totale mangel på interesse, han jeg pratet med på Aust-Agder museet var mere interesert i radar kjeden de tok ned fra Sandvigen festning 2006-2007, og da blir jeg mildt sagt forundret, da dette skulle være en resursperson som har ansvaret for det de har fra andre verdenskrig på museet.


Lettere frustrert

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

For å berge dette kjøretøyet så trengest bare godviljen til grunneier. Få forklart han at dere vil berge det for ettertiden, så får dere han til å signere et papir hvor dere f.eks får ovedratt eierforholdet på de gjenstander som befinner seg i vannet. Da kan INGEN gjøre noenting uten at dere får styre ALT.

Ta en tur ut til grunneier imorgen den dag, ikke utsett det.
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
kire
Posts: 44
Joined: 14 Aug 2006 23:42
Location: Akershus

utrolig spennende greie, jeg har selv arbeidet med å lokalisere kjøreøy i ett vann, prosjektet ligger litt på is..

hvordan gikk det med dykket og ble det tatt noen bilder ?
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Har ikke foretatt meg noe der enda, har blant annet ikke fått kontakt med grunneier, da han er i syden. satser på å kansje komme i gang rundt påsketider, fikk et tilbud om dykker på PM. Og det ser ut som om jeg må benytte meg av det, for jeg finner ingen som liker å dykke i ferskvann.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Regner med at Kire sjekker tørrdrakten allerede! :D Han virker ivrig på dykk den karen! Det er da vel alltid greit med 2 dykkere, selv drar jeg aldri ned uten en buddy.

Erik H
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Da tar du og Kire en tur nedover snart da?

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
kire
Posts: 44
Joined: 14 Aug 2006 23:42
Location: Akershus

Det høres ut som en usannsynlig god ide, jeg skal plukke frem mitt enkle men fungerende compactvideokamera i uv hus så man får med noen gode bilder.

Du kan jo kanskje redegjøre litt for praktiske forhold, hvis det er slik å forstå at man nærmest kan stå på kanonløpet er det jo ikke de helt store dybdene vi snakker om, men dette vet du mye mer om.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

tja, nå mente jeg den dykkeren Du hadde OG kire.. jeg har bare en våtdrakt... + jeg har en liste med kriterier når jeg dykker.. (vedlagt) :D

Erik H
Attachments
dykk_kriterier.jpg
dykk_kriterier.jpg (97.87 KiB) Viewed 200 times
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

Mmm azurblått hav er bare så deilig.
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
kire
Posts: 44
Joined: 14 Aug 2006 23:42
Location: Akershus

HMM nå ble jeg plutselig skeptisk til hele forumet PDT_Armataz_01_11

Trodde greia var 1-2 m sikt, masse rust ikke bare på hanskene men hele drakten, iskaldt vann, bekkemørkt i overflaten, jo og female buddies...
Paul S.
Posts: 1776
Joined: 25 Sep 2006 20:07
Location: Bergen

HMM nå ble jeg plutselig skeptisk til hele forumet
Er nok flere enn deg som er skeptisk, om ikke til forumet..
Tenkte å gi deg posisjonene til det etterlatte utstyret i den ene tunellen i Osa, og til lastebilene og hjelmene ved kaien i Osa. Men ser du blir opptatt med dykking framover... :-D
Paul S.
kire
Posts: 44
Joined: 14 Aug 2006 23:42
Location: Akershus

Paul S. wrote:
HMM nå ble jeg plutselig skeptisk til hele forumet
Er nok flere enn deg som er skeptisk, om ikke til forumet..
Tenkte å gi deg posisjonene til det etterlatte utstyret i den ene tunellen i Osa, og til lastebilene og hjelmene ved kaien i Osa. Men ser du blir opptatt med dykking framover... :-D
Paul S.

Ingen fare jeg klarer flere baller i luften samtidigt PDT_Armataz_01_18
Paul S.
Posts: 1776
Joined: 25 Sep 2006 20:07
Location: Bergen

Ingen fare jeg klarer flere baller i luften samtidigt
Kjekt at at man har humor :-)
Paul S.
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”