VANDREHISTORIER.

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Under en radiorazzia i ett lite og avsidesliggende fiskevær i Lofoten ble det bråttom for husbonden da tyskerne kom marsjerende inn døra, men han viste råd og kastet en duk over radioen (radio med bein som stod på gulvet) for å kamuflere den som en benk, og ba tyskerne pent sitte ned og bad på en kopp kaffe.
Desverre for husbonden hadde han glemt å slå av radioen - så "This is London" hjallet etterhvert under baken til de som satt på herligheten. Da uttaler offiseren med iver i stemmen "Hast Du Berlin?"
RasmusTerne

Espen S skrev:
Men som en kort sak er det morsomt med bilder som fremkalles og ting som ikke var der i øyeblikket står tydelig fram med sin karakter
Noe slikt? Mulig Fritz fra Hagenes. :)
Sigfred R
Attachments
Møte.jpg
Møte.jpg (102.01 KiB) Viewed 264 times
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Du lurer ikke pus med tremus. :D
Husk at gjennferd som oftes er gjennomsiktige ,Rasmus .
Mvh Henning Dalsvåg
RasmusTerne

Må kanskje investere i PhotoShop? :D
Sigfred R.
Maglite
Posts: 96
Joined: 14 Feb 2009 9:43
Location: Karmøy

Henning Dalsvåg wrote:Eg kjenner til en vandrehistorie fra Karmøy. Eg vett ikkje om de på forumet har noe imot gjennferdshistorier , men det finner eg jo fort ut med denne historien :
Faren til en eg kjenner godt skulle overnatte i telt oppe ved Burmaveien(vei laget av tyske krigsfanger) . Han slo leir
i utkanten av en skog en må kjøre gjennom fra Ferkingstad. Eg er ikkje sikker på i hvilken forbindelse han var på burmaveien i . Det eg husker av historien er at han gikk ut av teltet i et nødvendig ærend. På vei tilbake til teltet la han merke til at han ikkje var alene likevel. For et stykke unna på veien så han noen var ute å gikk tur i natten . Han bestemte seg for å se hvem dette kunne være . Da den fremmede personen kom nærmere så han at det lignet mer og mer på en soldat i uniform som kom gående imot ham . Da den fremmede spaserte forbi ham såg han at det var tysk soldat han hadde sett , for uniformen hadde tyske kjennemerker . Faren til min venn var aldri i tvil om at det var et gjennferd /spøkelse han hadde sett der oppe den natta . PDT_Armataz_01_08
Om denne vandrehistorien ikkje hører hjemme her i forumet så er det bare til å slette den . PDT_Armataz_01_05
det kan jo tenkes at det var spøkelset øst for Burmaveien som har blitt til den vandrehistorien .
Spøkelset på Blikshavn på hovedveien i nærheten av der Dresden ligger - var et lysfenomen som oppstod da man kom kjørende sørover med nærlys ved våt vei. Midt i svingen så traff lyset først våt veibane for deretter å speile seg i våt fjell og man fikk da fornemmelse av at man så en gjennomsiktig skikkelse forflytte seg over veien. Nå etter at veivesenet har satt opp markeringsskilt for skarp sving på stedet oppstår ikke lysfenomenet lenger pga at lyset reflekteres ikke på samme måte som før .

Vandrehistorie med krigsfanger og Burmaveien er nå avkreftet:
http://www.karmoynytt.no/2013/04/26/knu ... urmavegen/
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”