Hvordan treffe bunkerjegere i felten

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Flere ganger når jeg er rundt omkring i betongverden så treffer jeg på andre som kravler rundt i bunkere, men vet ikke sikkert om det er noen jeg "snakker" med på forumet.
Hadde det ikke vært fint med et luemerke, jakkemerke etc med for eksempel FORUM BUNKERJEGER, KRIGSTURIST etc?
Kanskje ikke noe stort og flahsy, men noe som vi "innvidde" kjenner igjen.
Kanskje forumsjefen kan se på dette? :D

Her er et firma jeg fant på nettet som lager fra en til tusen stykker. http://www.nordfrim.no/
Mvh
Yngvar
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Sjekk også "stili.no", Rimelige og bra merker!
Mvh.
Jon-Vegard
User avatar
Jan
Posts: 247
Joined: 22 Aug 2007 22:40
Location: Akershus

En cap eller et jakkemerke med logoen som er øverst på denne siden hadde jo vært fint. Det er jo et merke vi alle kjenner :D.
Eller har Erik H mønsterbeskyttet det PDT_Armataz_01_03
Jan
User avatar
telvrum
Posts: 358
Joined: 20 Aug 2007 21:23
Location: Arendal
Contact:

Werner og jeg gikk faktisk å prata om dette på flystevnet på lista her om dagen. Kaps eller lignende hadde jo vært greit.
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Bra forslag, Yngvar.

Merker som kan sys/strykes på klær og/eller caps hadde vært strålende.

Om det står bunkerjeger, krigsturist eller bare "kanonlogoen" på forumet, det spiller ingen rolle for meg.

Kai
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

som Torstein nevner så pratet vi om dette på lista, nå er det vel ca 100 i huga bunker tosser her som de sier i Danmark.

Jeg kunne godt tenkt meg en caps, eller tøy merke, muligens en T-Shirt med tekst på brystet, ingen vits å ha den på ryggen da stort sett alle gå med ryggesekk, med unntak av de tre med plastposer her på forumet, :D


Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Man kunne jo lage en liten kystfort.com-butikk på www.spreadshirt.no :-)
--
Tommy
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

For eksempel slik?
Attachments
ScreenHunter_01 Jul. 27 15.26.jpg
ScreenHunter_01 Jul. 27 15.26.jpg (11.8 KiB) Viewed 462 times
ScreenHunter_02 Jul. 27 15.30.jpg
ScreenHunter_02 Jul. 27 15.30.jpg (5.5 KiB) Viewed 461 times
Mvh
Yngvar
Even H
Posts: 433
Joined: 27 Feb 2006 21:31

.
Last edited by Even H on 14 Jan 2019 17:55, edited 1 time in total.
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Et merke med nål på baksiden er jo praktisk da man kan flytte den ettersom hvilke klær man skal bruke på turen.Ihvertfall her oppe i nord er det svært sjelden t-skjortevær,enten på grunn av temperaturen eller myggen som er på størrelse med havørner. :)
Caps er jo også praktisk siden ihvertfall jeg bruker det uansett.
Dolmen
Edgar
Posts: 213
Joined: 23 Dec 2007 20:53
Location: Ålesund

Hei..

Sett inn på kaffekroken at no skal Dolmen på tur til :

Da vet vi at vi kan lete etter likesinnede , og få en sosial opplevelse samtidig :)

Dei fleste av oss må jo innom PC for å tømme kameraet før vi drar likevel.

Edgar
Frem med vår nære fortid
- før den blir glemt for alltid!
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Hei Dere. Hygg å se flere ønsker et merke som gir oss til å kjenne når vi går omkring på kystfort og bunkere. Skal se om jeg ikke kan få til noe selv om jeg sa det samme i fjor (husker ikke helt).

Grunnen til at jeg ventet litt med dette var fordi at jeg egentlig ønsket å starte en interesseforening for kystfort og da ville ting som t-skjorter og caps være noe av det jeg ville tilby.

Det betyr ikke at jeg ikke kan bli litt kreativ og lage til noe ganske snart (det er på høy tid). kommer tilbake med mer infor til helga.

Erik H
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Veldig bra. :)
Jeg har også hatt opplevelser hvor jeg har truffet folk ute i stillinger og anlegg som helt klart har vært ute i samme ærend som meg.
Vet det er noen av dere som kommer oppover om sommeren for å kikke på ting og har nok truffet på noen av dere.Ved å bruke et merke eller annen ID kan man gå rett på "sak" uten noen innledende snikk-snakk om været og multebær osv PDT_Armataz_01_18 Tid kan spares og bekjentskaper og kontakter kan opprettes ved tilfeldige møter på bensinstasjoner og lignende.Synes dette var en veldig god ide.
Dolmen
RasmusTerne

Prøvde å lage en selv,jeg :D
Sigfred R
Attachments
Picture 15.jpg
Picture 15.jpg (62.8 KiB) Viewed 400 times
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Stilig! :D Så lenge vi ikke ender opp med truser stemplet Kystfort er jeg fornøyd.Ville vært veldig upraktisk å måtte dra ned buksa hver gang man traff på noen ute i felten.Kunne fått oppmerksomhet av andre enn de som var interessert i bunkere da. PDT_Armataz_01_05
Dolmen
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”