Hvordan treffe bunkerjegere i felten

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Jeg kommer til å bruke min festningsverk tskjorte under bunker utflukter fremover.
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

kystfort truse og Tysk hjelm da ?:)
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Yngvar wrote:Hadde det ikke vært fint med et luemerke, jakkemerke etc med for eksempel FORUM BUNKERJEGER, KRIGSTURIST etc?
Stemmer for en SKIKKELIG GOD OG PRAKTISK(*) CAPS med TKIN-logo og Kystfort.com tekst under. Ikke noe mer dill-dall.

*** Praktisk caps ***
- Godt materiale og kvalitet
- Litt "luftig"
- Justerbar
- God skygge, men ikke for stor
- Praktisk(mørk) farge der ikke skitt og svette-render vises så lett.
(+ innebygd LED-lykt PDT_Armataz_01_18 )
User avatar
Jan
Posts: 247
Joined: 22 Aug 2007 22:40
Location: Akershus

På denne siden kan man eksperimentere med caps og T-skjorter:
www.vistaprint.no

Hilsen Jan
Attachments
livepreview.jpg
livepreview.jpg (9.57 KiB) Viewed 229 times
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Jeg bruker Vista print til mine tskjorter.
Godt fornøyd med både prisen og kvaliteten på varene, selv om jeg velger lang leveringstid så kommer de ofte flere dagen før angitt ankomstdag.

En cap er jo et universal hodeplagg som man kan benytte uavhengig i hva man har på seg ellers.
Om man har en tskjorte må temperaturen holde seg slik at det er behagelig å gå med den.
EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Vel, jeg går som oftest naken kun iført fjellstøvler og en gul prix pose, så skulle nok være lett å kjenne igjen :) men en cap ville beskyttet godt mot solen.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Det er nesten umulig å tilfredstille alles ønsker om type caps, T-skjorter, type trykk etc.
Jeg ville gjerne hatt et merke (brodert, trykket?) som jeg selv kunne sy på min caps, eller min jakke. Dette tror jeg er det beste, for da kan alle bruke sin egen favoritt caps etc.
Mvh
Yngvar
Einherjer
Posts: 326
Joined: 05 Apr 2006 5:47
Location: Oslo

Har fått spam fra Vista print så jeg kommer ikke til å legge igjen så mye som et øre i den sjappa.
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Jan wrote:På denne siden kan man eksperimentere med caps og T-skjorter:
www.vistaprint.no

Hilsen Jan
Nå har vel ikke jeg vært så heldig ( uheldig) å møtt på så mange bunker-jægere når jeg har vært ute, men det kan ha noe med tidspunktet å gjøre. Nå er vel jeg litt sånn enstøing også da, og altfor opptatt med mitt :-)

Caps hadde nok vært tingen.

Jeg vil nok gått for denne varianten, med bare en logo og ikke så mye skrift. 1-0 til Jan sålangt (altså for mitt vedkommende)

Tøymerke til å sy på, var også et godt forslag. Yngvar!

MVH Morten C.
MVH Morten C.
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Yngvar wrote:Det er nesten umulig å tilfredstille alles ønsker om type caps, T-skjorter, type trykk etc.
Jeg ville gjerne hatt et merke (brodert, trykket?) som jeg selv kunne sy på min caps, eller min jakke. Dette tror jeg er det beste, for da kan alle bruke sin egen favoritt caps etc.
Det er vel fordelen med f.eks spreadshirt. Man kan laste opp et motiv, og plassere det på den typen produkt man ønsker, enten det er caps, pin, jakke, skjorte el.
--
Tommy
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Synes dette er en utmerket idè jeg, men som nevnt tidligere i tråden, blir mye smak og behag, Caps bruker jeg kun sånn som ikke ser så "Felleskjøp" "trailerguy" aktig ut, men den grå Capsen på første siden er kul!!

Ellers T-skjorte eller Genser i Navy-blue, grå eller svart for relasjoner til marinen??

Kom på en ting, Det beste er at dette ser profesjonell ut, da øker sjansene for å komme på privat grunn etc etc?? bare en tanke!!
Hilsen Bård.
Spectre
Posts: 45
Joined: 27 May 2009 16:17

Vedrørende patcher kan jeg uten tvil anbefale www.americanpatch.com som jeg har benyttet flere ganger. De skulle ha 1300,- m/frakt for 50 merker, merk: det var med custom shape og 75% embodierte. Ok i worst case må man plusse på 25% av vareverdien i MVA om det blir fortolles som avgiftsbelagt men som oftest sendes det som gave.

Ellers har jo www.ButlerPatches.com begynt med en "We Will Beat Any Price By 10%" garanti, så de presser også heftig ned prisen.

Slike ting i norge er møkkdyrt.

Når det gjelder bekledning er jo (som det ser ut som postet tidligere) spreadshirt helt greit, grei kvalitet men tåler ikke så alt for mange vasker. Man kan være heldig eller uheldig før lagene etter pressinga løsner. Fikk 5-6 plagg derfra hvor den ene ble ødelagt etter to vask, og to av plaggene er ganske greie ennå (trykken løsner i lagene). Men så kan jeg også ha vært uheldig.
Ole
Posts: 998
Joined: 03 Mar 2009 23:42
Location: Kragerø/Bjarkøy

Det mest logiske felles antrekk ville jo vært en hjelm med et kjennemerke på. For oss høyreiste med svakt syn og begrenset hårvekst ville det dessuten øke sikkerheten betraktelig.
User avatar
Rottulf
Posts: 117
Joined: 14 Jan 2009 1:56
Location: Holmestrand
Contact:

Rød kystfort-truse!
Man kan ha den utenpå buksa eller på hodet.
[url=http://hvor.derdubor.no]hvor.derdubor.no[/url]
[url=http://www.gulesider.no/kart]Gule Sider - Kart[/url]
[url=http://kart.statkart.no/adaptive2/default.aspx?gui=1&lang=2]Statens Kartverk[/url]
[url=http://www.imageshack.us]imageshack.us[/url]
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Nå begynner det å bli mange sære forslag her. Hvorfor ikke ett pannebånn med halv meter lang stang og kystfort-vimpel.
Nei, jeg mener caps er det beste. T-shirts i tillegg for de som ønsker det. Gjør det så enkelt og rimelig som mulig! Merker kan fåes til å sy på, stryke på og med borrelås. Klistremerker også, hvis man ønsker å bruke dette på hjelmen man evt. bruker i usikre objekter.
Mvh.
Jon-Vegard
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”