Ny logo for Kystfort

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Edit

Kystfort logo pending

Erik H
Last edited by Erik H on 18 Aug 2009 21:18, edited 1 time in total.
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

God morgen.
Jeg synes denne logon virker meget bra. Enkel og grei. Ikke for mye dikkedarier som ingen skjønner noe av. Meget bra Erik!! PDT_Armataz_01_36 :)
Mvh.
Jon-Vegard
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Hei Erik!

Det er sikkert artig med noe nytt, men personlig likte jeg den gamle logoen bedre.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Fungerer vel bedre som en logo det er mulig å bruke i andre sammenhenger også, enn den gamle gjorde. Synes denne ser bra ut PDT_Armataz_01_34
--
Tommy
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Bra jobba, Erik H.

Synes denne logoen ser veldig bra ut. :D
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Tøff logo!Veldig bra. :)
Dolmen
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Enig, synes den ble fin Erik og self. langt mer egnet til stoff-logo.

Får håpe du finner en bra designet CAP å feste den på da ;-)

KOS
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo

Selv har jeg litt betenkeligheter med logoen......
Denne vil nok få enhver tysker til å sperre opp øynene, ser heller ikke bortifra at denne logoen faktisk ville vært forbudt i Tyskland, Frankrike og andre land som forbyr nazisymboler.

Årsaken er hovedsakelig "T" en i form av en pil.
Utvilsomt er det gjort i beste mening og skal symbolisere en kanon, men folk som ikke er kjent med taktiske symboler vil nok snarere koble det med Tyr runen, eller Tiwaz rune som bla. ble brukt av Hitler-Jugend.
Den mye omdiskuterte "nazi kolleksjonen" som selger klær under navnet Thor Steinar bruker f.eks samme pil i sin logo. Dette i kombinasjon med piggtråd kan lett få folk til å heve øyenbrynene er jeg redd.
Mulig jeg overdriver denne kobligen litt, men om man kjører bildesøk med "Tyr rune" på nettet så finner man en annen type klientell enn de jeg kjenner via forumet her ihvertfall :-)

.... Så kort sagt er min mening at denne logoen burde vært omgjort!

Mvh
Erik E
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

hmmm, ja. Fant litt mer informasjon på http://en.wikipedia.org/wiki/Tiwaz_rune#Modern_usage og må nok si meg enig med Erik E her, at det var et litt uheldig sammentreff.
--
Tommy
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Erik E wrote:Hallo

Selv har jeg litt betenkeligheter med logoen......
Denne vil nok få enhver tysker til å sperre opp øynene, ser heller ikke bortifra at denne logoen faktisk ville vært forbudt i Tyskland, Frankrike og andre land som forbyr nazisymboler.

Årsaken er hovedsakelig "T" en i form av en pil.
Utvilsomt er det gjort i beste mening og skal symbolisere en kanon, men folk som ikke er kjent med taktiske symboler vil nok snarere koble det med Tyr runen, eller Tiwaz rune som bla. ble brukt av Hitler-Jugend.
Den mye omdiskuterte "nazi kolleksjonen" som selger klær under navnet Thor Steinar bruker f.eks samme pil i sin logo. Dette i kombinasjon med piggtråd kan lett få folk til å heve øyenbrynene er jeg redd.
Mulig jeg overdriver denne kobligen litt, men om man kjører bildesøk med "Tyr rune" på nettet så finner man en annen type klientell enn de jeg kjenner via forumet her ihvertfall :-)

.... Så kort sagt er min mening at denne logoen burde vært omgjort!

Mvh
Erik E
Ser den uheldige koblingen der ja.

Basert på denne, for meg, nye kunnskapen, så vil ikke jeg ha det merket på noen av mine klær eller sekker.
Vevang
Posts: 818
Joined: 06 Aug 2007 20:13

SA ty rune PDT_Armataz_01_05
Attachments
Ny logo for kystfort
Ny logo for kystfort
4568264017.jpg (4.53 KiB) Viewed 257 times
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

jeg hadde ikke peiling på at en pil var brukt til noe neo nazi opplegg.

spørsmålet er om noen i det hele tatt ville ha reagert hvis ikke Erik E har funnet opplysninger på dette.

Mine tanker går tilbake til den tiden da jeg startet forumet og folk var redd for at jeg var blitt nazist på hel tid.

etter 5 år med en ellers så grei føring på forumet så kommer dette spøkelset igjen.

Lager jeg en annen logo så blir det sikkert feil det også.. skal ikke mange strekene til før den ligner ett eller annet skummelt. PDT_Armataz_01_07

kanskje hvis jeg bytter ut pila med en T ?

Erik H
Vevang
Posts: 818
Joined: 06 Aug 2007 20:13

Er helt enig med Erik E det vil ikke være bra å ha en slik logo som viser piggtråd eller t.

Det kan også minne litt om Amnesty international sin logo.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Bytta bort pilen og da ser den bare ut som en t.. med mindre noen tolker den som en hammer da.. og da ligger vel landet løst :D

jeg lagrer den andre logoen og arkiverer under "the dark side"

Nå håper jeg at de ikke starta med produksjon av capsene.. isåfall så må den ikke brukes utenfor Norge!

Erik H
Attachments
kystfort_versjon2.gif
kystfort_versjon2.gif (10.8 KiB) Viewed 247 times
EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Kanskje logoen på forumet burde byttes ut til den nye? PDT_Armataz_01_05
Locked

Return to “Informasjon og større innlegg”