Ny logo for Kystfort

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

spørsmålet er om noen i det hele tatt ville ha reagert hvis ikke Erik E har funnet opplysninger på dette.
Kanskje ikke så mange nordmenn, men straks vi får f.eks tyskere innom her så ville nok mange tenkt sitt og snudd i døra. Tror nok slik symbolikk med runer er mye mer kjent i de land hvor nynazismen er mer utbredt... Her brukes jo nettop slik symbolikk aktivt for å vise tilhørlighet til en gruppe.
Når jeg googlet litt så fant jeg faktisk en guide til "hvordan å gjenkjenne en nynazist" og tror du jammen ikke "pila" var en av 5-6 runer som inngikk der..... :-/

Erik
Vevang
Posts: 818
Joined: 06 Aug 2007 20:13

Piggtråd er heller ingen god ide.
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Satt her med en følelse av å ha klart det igjen.

Så den ene etter den andre var innnom og hadde positive ord å si om logo-endringen. Bare mitt utsagn som stakk seg litt ut faktisk. Var inne på tanken å endre teksten, men nå syns jeg det er helt okay.

Alt kommer tidsnok til den som kan vente.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Hei, hiver på et lite innspill i logo-debatten.

Jeg ville laget logoen så nøytral som mulig, et kystfort er jo ofte asosiert med kanoner, så jeg ville satset på en helt vanlig tekst og siluetten av en kanon. Den logoen som er nå, selv uten pila, vil ikke jeg ha på meg.
Flora krigshistorielag
Vevang
Posts: 818
Joined: 06 Aug 2007 20:13

Helt enig med KGJ :)
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

piggtråd er jo forsåvidt noe av det man finner mest av på kystfort idag, så passer godt synes jeg.
MVH

Roar Handberg
_________________
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

kanskje ingen logo, men "kystfort.com" er nå det som kommer på capsene om noen uker.

Erik H
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Du bør kanskje ikke ha med "kystfort" heller?På kystfortene var det jo både kanoner,piggtråd og nazister så det er nok best å holde seg på den sikre siden slik at man ikke blir assosiert med noe fra krigen.Ta ingen sjanser og trykk bare .com på capsene. PDT_Armataz_01_18
Dolmen
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

dolmen wrote:Du bør kanskje ikke ha med "kystfort" heller?På kystfortene var det jo både kanoner,piggtråd og nazister så det er nok best å holde seg på den sikre siden slik at man ikke blir assosiert med noe fra krigen.Ta ingen sjanser og trykk bare .com på capsene. PDT_Armataz_01_18
Dolmen
Skeptisk, står det bare .com kan folk bli frista til å skrive på capsene. Kanskje det beste er en caps som ikke står noenting på...Det blir et originalt kjennemerke...
Flora krigshistorielag
Edgar
Posts: 213
Joined: 23 Dec 2007 20:53
Location: Ålesund

Hei

Enig med KGJ her.. Lite og likevel godt synlig og lettfattelig.

Enkelt og uten for store kruseduller.

Eks: BUNKERJEGER eller lignende

EdgaR
Frem med vår nære fortid
- før den blir glemt for alltid!
EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Vel, over til noe annet. Hvor blir det mulighet for å kjøpe capsen og hva blir prisen? Håper jeg ikke har mistet muligheten dersom det var forhåndsbestilling?
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Ingen forhåndsbestilling, men hvis capsene blir ferdig så tar jeg med meg noen til Oscarsborg.

Deretter på krigsbunkeren.

Erik H
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Jeg syns du gjør en flott jobb med å prøve å etterkomme alle ønskene til oss galninger her. Ikke lett, om ikke umulig, å gjøre alle til laks!! PDT_Armataz_01_07 Synd egentlig at det ikke kunne bli den første originale for forumet her. Det var den jeg identifiserte denne delen av hobbyen med. Som sagt Erik, jeg syns du gjør en god jobb med å prøve å finne noe som kunne tilfredstille flest mulig!
Mvh.
Jon-Vegard
EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Erik H wrote:Ingen forhåndsbestilling, men hvis capsene blir ferdig så tar jeg med meg noen til Oscarsborg.

Deretter på krigsbunkeren.

Erik H
Ok - da satser jeg på ett eksemplar fra Krigsbunkeren PDT_Armataz_01_14
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Takk for de som kom med positive kommentarer til en logo jeg brukte mye tid på.

Pilen var vel det som slo beina under denne logoen og selv om den ble fjernet så trur jeg mange fremdeles ikke klarte å se på logoen med andre øyne.

Bak logoen var et nøye arbeide som jeg bruke en hel søndag og halve natta på å utvikle. Det handler selvsagt ikke om hvor lang tid jeg bruker hvis enkelte av oss nekter å bruke den. Det gjør uansett et seriøst innhogg i tiden jeg bruker på kystfort.com

Logoen er ikke helt forkastet.. mulig den blir endret, men den jobben må jeg ta senere.

Erik H
Locked

Return to “Informasjon og større innlegg”