Ny logo for Kystfort

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Jeg er helt enig i at vi ikke skal ha nazi-symboler i logoen men for å være ærlig så så jeg ikke på pilen som dette før jeg ble gjort oppmerksom på det av dere på forumet.Har man fantasi nok så kan man se spøkelser overallt og da ville nok de som er bevandret i SS-runer også ha oppdaget at de tre stripene under kystfortnavnet og som utgjorde en del av piggtråden lignet veldig på divisjons-symbolet til SS-Divisjonen Das Reich.

Jeg mener at vi kan ha symboler som assosierer forumet med krigen,det er tross alt WW2 som har gitt oss denne hobbyen.Nazi-symboler er selvsagt utelukket men jeg kan ikke forstå hvorfor piggtråd skal være så mye verre enn kanoner?Hva tok flest liv under krigen,piggtråden eller kanonene? PDT_Armataz_01_15
Dolmen
Vevang
Posts: 818
Joined: 06 Aug 2007 20:13

Dei som styrer forumet må bruke ka dei vil som logo PDT_Armataz_01_18

Har klart meg fint uten logo :D
Siste ord for meg :)
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Vevang wrote:Dei som styrer forumet må bruke ka dei vil som logo PDT_Armataz_01_18

Har klart meg fint uten logo :D
Siste ord for meg :)
Jeg støtter den 100 % :-)

MVH morten C.
MVH Morten C.
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Alle har vel klart seg fint uten logo i mange år,men her var vel utgangspunktet for diskusjonen en logo på caps eller t-skjorte for å kunne identifisere og kjenne igjen andre medlemmer av forumet som man av og til treffer på ute i felten.Jeg har møtt på masse mennesker med detektorer og alt mulig når jeg har vært på tur og det har stort sett blitt med "hei og hallo" og så har man gått hver til sitt.At de var interessert i Kystfort var utvilsomt men det er det mange som er som ikke er medlemmer på forumet.Hadde de derimot hatt en caps med logo på ville jeg ikke nølt med å inngå en dypere samtale og kanskje utveksle opplysninger og erfaringer fra området istedet for en kort hilsen og det var det.
De av dere som ikke vil iføre dere capser eller t-skjorter med logoer og som mener at det er en fordel for dere som bunkerjegere og som synes at dette er bare unødvendig tull må gjerne gjøre det for min del,men jeg mener at et merke eller en logo ville gjort at flere av oss ville blitt kjent med hverandre utenom nettet og kunnet knyte verdifulle kontakter.Like barn leker best.
Dolmen
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

ok, men da håper jeg vi er ferdige med denne diskusjonen. Jeg skal selvsagt være forsiktig med å prøve å avslutte en tråd som holder seg innenfor reglene for dialog på forumet, men en videre diskusjon vil ikke påvirke meg, selv om jeg leser med interesse. Skal være ærlig å si at jeg ble veldig påvirket til å starte med, men nå må jeg nesten ta tilbake roret når det gjelder videre arbeidet med logo og grafisk profil.

capser med kystfort.com kommer snart, da vil det sikkert bli en diskusjon om type caps.. PDT_Armataz_01_18

Erik H
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

si meg , hva var det første tyskerene satte opp når de okkuperte et nytt område ? var det ikke piggtråden ?
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Vi tar ikke noe videre diskusjon på logo, jeg har langt på vei bestemt meg for å beholde de samme logoene fra før, mulig jeg også slenger inn et nytt element, men heldigvis er ikke dette så viktig. (de logoene er hva man ser på disse bildene.. kystfort med piggtråd og trippeltårn.

Det som er litt viktigere er da capser og skjorter..

long story short... jeg solge de fleste på oscarsborg turen og sitter nå bare med et lite antall

2 baseball caps
3-4 caps - army (mørk skrift på mørk caps vises ikke så bra)
3 large skjorter (korte ermer) ( er du så stor som meg så må du ha XL.. og det er jeg tom for)
1 medium skjorte

caps 150, skjorte 200. bestiller du caps og skjorte.. 300.. + porto 40 kroner. alle produkter har kystfort.com påsydd..ikke trykk

disse er ikke på krigsbunkeren og kjøpes direkte fra meg ved å sende pm.. (husk adresse når man bestiller.. selv om du har bestillt 4-5 ganger fra før :) )

først til mølla... blabla

Erik H

Jeg får tak i mer til vinter, men det blir nødvendigvis ikke samme caps med samme logo.
Attachments
kledor_skjorte.jpg
kledor_skjorte.jpg (71.94 KiB) Viewed 396 times
kledor_caps2.jpg
kledor_caps2.jpg (119.96 KiB) Viewed 396 times
kledor_caps1.jpg
kledor_caps1.jpg (76.45 KiB) Viewed 396 times
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Erik H wrote:3-4 caps - army (mørk skrift på mørk caps vises ikke så bra)
Prima turCAPs med passelig skygge og praktisk farge.

Rask levering, som vanlig... Løp & kjøp !

mvh
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Jeg sitter fortsatt med mesteparten av caps og skjorte tilbake. Mulig at "først til mølla" var noe å ta i... jeg vil annonsere hvis jeg går tom for noe. Ser ut til at jeg legger disse på krigsbunkeren etterhvert.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Army caps kan anbefales. Kjøpte en på Oscarsborgturen, og den var veldig bra.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Capsen er kjempefin, ikke sant? :D


Foto: Kai
Attachments
P1030684.JPG
P1030684.JPG (294.89 KiB) Viewed 257 times
Mvh
Yngvar
User avatar
Jan
Posts: 247
Joined: 22 Aug 2007 22:40
Location: Akershus

Jo visst er capsen kjempefin.
Hilsen Jan som sitter til venstre på bildet :)
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Ja, det kan du si to ganger PDT_Armataz_01_11 eller 3,

flott og praktisk hodeplagg i felten !

mvh
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Veldig bra Erik H.Forresten et flott bilde av de to guttene med caps! :)
Dolmen.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Alle armycapsene er solgt, men jeg sitter og lurer på om en av dere som kjøpte en slik caps fikk en "prøve versjon".. Denne capsen ble kassert fordi teksen var alt for langt til høyre hvis jeg ikke husker feil. Hvis du har fått en slik så send meg en pm. Dette er en synlig feil og gjelder bare denne ene som jeg trur jeg rotet sammens med de andre.. jeg finner den iallefall ikke igjen.

eller så stenger jeg denne tråden. logo-diskusjonen er over.. og capsene er borte. nå har jeg bare et par skjorter i medium og large. Ellers vil det komme en ny collection av caps/skjorter til våren.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Locked

Return to “Informasjon og større innlegg”