E-post om div militaria

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Reknar med at andre her også har fått ein epost i dag om salg av div. militaria frå ein som kallar seg Kaspian271275, eposten er signert Pawel. Vedkommande er registert på forumet i dag 13. mars og har ingen innlegg.
Nokon som kjenner til denne personen? Kan dette være svindel? Eg spør pga interresse for den eine gjenstanden men er skeptisk til om dette er reellt eller ein scam.
Hello: I have some German Insignia/Medals from WWI and WWII and a few German helmets from WWI and WWII in a good condition. There are also German daggers. I have also a few bayonets and swords for sale: japanese arisaka, and three french bayonets: Chassepot, Grass and Lebel. I would like to sell them for a reasonable price. I also have a japanese swords (katana and tanto) with the blade from XVIII century. If you could have an interest, let me know. Regards. Pawel Shipwrecks.Research271275 @ yahoo.com
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

Jeg hadde før kuttet av meg snurrebassen med en rusten k98 bajonett før jeg hadde betalt noen peng på kontoen til denne herren her.


Mine 2cents mening.

Hookah hey. PDT_Armataz_01_18
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
Scubasteve
Posts: 49
Joined: 29 Aug 2007 22:11
Location: Ytraland

Det er en godt kjent svindler. Jeg har også fått mail av denne karen og vet om flere ti talls andre som også har fått.
Slett mailen og spar pengene dine.
Vedkommende er meget godt kjent som svindler. Han driver å svindle i stor stil, ikke bare her i landet men han er kjent over hele Europa pluss USA.
Mvh
Scuba
Scubasteve
Posts: 49
Joined: 29 Aug 2007 22:11
Location: Ytraland

Moderator bør gjøre som andre forum har gjort, slett denne brukeren før han klarer å svindle noen.
Står endel om han på Waf og samlerforumet.
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Tusen takk for info. :) Var nesten sikker på at dette var scam men måtte berre sjekke likevel PDT_Armataz_01_18 . Det var faktisk min sjef som samlar litt på sverd som fatta interresse for samuraisverdet.
Då styrer vi iallefall unna denne karen.
Går ut ifrå at ein moderator slettar brukarkontoen hans.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo

Han her er en kjent notorisk svidler ja... Har fått liknende mail via andre forum og nettsteder i løpet av det siste året, for de som vil vite mer om hvordan han opererer prøv å google "Pawel Nowak".

Brukeren er herved slettet.
E.E.Ø.
Posts: 141
Joined: 21 Oct 2007 11:58
Location: Haugesund

Polsk statsborger. Han er kjent på internasjonale forum som storsvindler.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

I dag har vi fått et medlem ved navn Rommel271275, ikke ulikt tidligere svindelforsøk under brukernavnet Kaspian271275....

Kan ikke kaste ut vedkommende uten beviser, men har deaktivert PM funksjonen på denne kontoen.
Hvis noe er sendt ut før jeg fikk sperret, så er dere advart hvis det dukker opp PM`er med usannsynlig billig militaria det neste døgnet.
Får dere spam eller andre tilbud av "Nigeriatype" på PM, så post i denne tråden eller send PM videre til meg! Hvis noe er for godt til å være sant, så er det som regel det ;-)

Hvis Rommel271275 IKKE er Pawel Nowak, vennligst hils på her, så skal jeg være første mann til å beklage og åpne PM`en din!

Mvh
Erik E
User avatar
telvrum
Posts: 358
Joined: 20 Aug 2007 21:23
Location: Arendal
Contact:

sier vel sitt
d tanto) with the blade from XVIII century. If you could have an interest, please write directly to: Seaquest.Antiques@hotmail.com

All the best.
Pawel
Seaquest.Antiques@hotmail.com
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

i følge andre forum så er det han...har meldt seg inn i ett 10-talls forum de siste dager og blitt sperret fortløpende
mvh Atle M
User avatar
Øksnevad_2
Posts: 1464
Joined: 05 May 2008 13:13
Location: Kristiansand
Contact:

Kjipt å være svindler når ingen vil bli svindlet! PDT_Armataz_01_14
Mvh Leander Haslerud
http://www.FestungNorwegen.net
Tore E
Posts: 174
Joined: 26 Mar 2007 10:42
Location: Trondheim
Contact:

Denne fyren er kjent. Leste om ham for flere år siden. Samme fremgangsmåte.

Les mer her: http://www.thirdreichmedals.com/pictures/pawel.html

Pawel Nowakhttp://www.thirdreichmedals.com/pictures/pawel.html
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”