mickrofish

Egen kategori for originale kilder. Har du liggende dokumenter, bilder, tegninger osv. som samler støv i ditt arkiv så er dette plassen for deg som ønsker å dele disse med andre. Husk: "Information not shared is lost"

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

i de gode gamle dager fantes noe som het microfisc, nesten det samme som mikrofilm.
forskjellen var at fich var negativ ark, mye brukt på bilverksteder.
på noen av disse var det også utskriftsmuligheter.

Det jeg lurer på er det noen som vet om noen som har et slikt apparat med utskrift?

har en microfish leser selv men uten utskriftsmuligheter.

Werner
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo!

Har en kjenning som på ett eller annet vis klarte å få noe over på pc`en i et "rart" format som senere kunne åpnes med Coreldraw.... Har du noen form for tilkoblinger på maskineriet?

Erik
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei Erik E

Nei det er ingen utganger på de maskinene jeg har.

søkte litt på nett, men lite der og hvis ikke jeg vil ut med en del lapper
tenkte jeg skulle ringe til noen bedrifter, er det noen som kjenner noen på Vestfoll ships og industriservice i Tønsberg, kan se ut som om d har et eller annet.

Werner
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

endelig har det ordnet seg med en microfish maskin med mluligheter for digitalisering.

Jeg reiser til Skien bibliotek nå på lørdag for å få utskrift/digitalisert microfishene.

Er det noen som vil holde meg med selskap er jeg der fra 10-14.

Werner
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

etter å hatt store forhåpninger til Skien Bibliotek, ble det en stor skuffelse å bruke utstyret der, hadde håpet å få lagt over ca 1300 dokumentsider digitalt.

Utstyret der svarte ikke til forventningene og jeg endte opp med en del dårlige papirkopier (ca 200).

Noen andre som vet om slikt utstyr?

Werner
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

werner wernersen wrote:Noen andre som vet om slikt utstyr?
Gammel tråd, men ifbm. noe søk etter bøker kom jeg over et par norske biblioteker (bla. Bergen Offentlige Bibliotek) som har mikrofilmlesere med mulighet for scanning til PC og/eller minnekort. Du har sikkert sjekket dette allerede, men tenkte det var verdt å nevne :)
Post Reply

Return to “Arkiv- og dokumentasjonskategori”