Ukjent forkortelse Tysk brakke

Egen kategori for originale kilder. Har du liggende dokumenter, bilder, tegninger osv. som samler støv i ditt arkiv så er dette plassen for deg som ønsker å dele disse med andre. Husk: "Information not shared is lost"

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

Jeg fikk forleden spørsmål om hva som var bruksområde under krigen på de brakkene som har stått og noen står fortsatt på meieritomta på Ørlandet.
Dette er nå kjøpt opp av kommunen etter meieriet ble nedlagt,på stedet står fortsatt 2 store brakker og en fin natursteinsmur som er laget mellom meieritomta og Brekstad gata.

På et tysk kart jeg har over ørland står den ene brakken avmerket som Techn Ger Lager II D 24b (trolig technishes Gerate lager).

På den andre brakken står det " Ann U Vers " II D 25 , noen som vet hva dette er en forkortelse for ?
J E F
Posts: 723
Joined: 09 Nov 2007 23:12
Location: Bjugn

AYF wrote:Jeg fikk forleden spørsmål om hva som var bruksområde under krigen på de brakkene som har stått og noen står fortsatt på meieritomta på Ørlandet.
Dette er nå kjøpt opp av kommunen etter meieriet ble nedlagt,på stedet står fortsatt 2 store brakker og en fin natursteinsmur som er laget mellom meieritomta og Brekstad gata.

På et tysk kart jeg har over ørland står den ene brakken avmerket som Techn Ger Lager II D 24b (trolig technishes Gerate lager).

På den andre brakken står det " Ann U Vers " II D 25 , noen som vet hva dette er en forkortelse for ?
Mottak og forsendelse - tysk Annahme und Versand
JEF
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

Utrolig hva du vet JEF, takker.
Post Reply

Return to “Arkiv- og dokumentasjonskategori”