Offentlig elektronisk postjournal (OEP)

Egen kategori for originale kilder. Har du liggende dokumenter, bilder, tegninger osv. som samler støv i ditt arkiv så er dette plassen for deg som ønsker å dele disse med andre. Husk: "Information not shared is lost"

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Det er nevnt andre steder på forumet, men det skader vel ikke å ha en egen tråd dedikert dette.

"Offentlig elektronisk postjournal" (OEP) har vært tilgjengelig for allmennheten siden 2010-05-18.
Her kan man søke etter, og bestille kopier av, dokumenter fra offentlige etaters postjournal - forutsatt at materialet ikke er gradert eller untatt offentlighet (i søkeresultatets kolonne "Unntaksgr. dok" skal det i så fall stå en referanse til lovparagraf(er) som hjemler unntak fra offentlighet).
Attachments
OEP.jpg
OEP.jpg (91.57 KiB) Viewed 159 times
Informasjon som ikke deles, går tapt!
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Her er en zip-fil med det jeg har mottatt av dokumenter bestilt via OEP pd (ca 340 dokumenter):
Dokumenter fra OEP

Jeg har ikke brukt mye energi på sortering, så her er det mye dubletter (merk at når en bestiller ukritisk iht sak/tema, risikerer man feks å få flere kopier av samme dokument både fra avsender og alle mottagere).

Dokumentene i zip-filen er fordelt på underkataloger iht aktuelt tema, og under her er det igjen fordelt på kataloger ift hvem som har levert dokumentene (merk at for "Forsvarsbygg" har jeg også tatt med Skifte Eiendom og Nasjonale Festningsverk).
Informasjon som ikke deles, går tapt!
Einherjer
Posts: 326
Joined: 05 Apr 2006 5:47
Location: Oslo

Supert, takk.
Post Reply

Return to “Arkiv- og dokumentasjonskategori”