Glemte bunkere

Rundt om kystfort og andre større forsvarsanlegg er det masse forskjellige bunkere. Noen er standardiserte mens andre er modifisert til å passe inn i terrenget. fortell om "dine" bunkere!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Uberstormfuhrer
Posts: 1
Joined: 18 Jan 2015 19:27

Helt siden jeg var liten gutt har jeg vært interessert i bunkere fra krigen, men har liksom aldri hatt muligheten til å få gjort mere utav det. Det har jeg tenkt å gjøre noe med, derfor starter jeg her. Jeg leste på milforum.net at det fremdeles rundt omkring i landet befinner seg bunkere etter tyskerne som enda ikke er funnet, eller bunkere som ble nedgravd etter krigen, bla med utstyr inni. Er dette tilfellet? Hvor/hvordan er det rimelig å begynne å lete? Tyskerne måtte vel ha anleggs tegninger over disse byggverkene, og i så fall så kanskje det står på disse hvor de ble oppført. Kanskje det lokale biblioteket har mikrofilm over slike ting, eller kanskje det går an å høre med nasjonalbiblioteket?, jeg vet ikke! Jeg mistenker at det må finnes glemte spor etter tyskerne her som jeg bor, på Innherred og Levangerområdet. Tar i mot alle tips om hvordan jeg skal starte med stor takknemlighet.
Post Reply

Return to “Regelbau bunkere og andre installasjoner”