Luftwaffe

Har du liggende gamle bilder du vil dele med andre - Eller noen du lurer på hvor er tatt? Alle bilder fra krigen er velkommen hit for diskusjon!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Asgeir
Posts: 3
Joined: 28 Jun 2009 22:13
Location: Trondheim
Contact:

Noen som kjenner igjen stedet her?Litt vanskelig å se kanskje men... :-p


[/img]
Attachments
IMG_0019.jpg
IMG_0019.jpg (155.94 KiB) Viewed 667 times
mvh

A:H
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

kan være Lade i trondheim
MVH

Roar Handberg
_________________
User avatar
John
Posts: 189
Joined: 21 Mar 2008 19:11
Location: Hundhammeren

Vært morro med noen tips til..
Har vunnet denne auksjonen så vi får se hva vi finner ut.

Mvh
John
Kystvakta
Posts: 24
Joined: 17 Nov 2009 12:32

Synes det ser ut som Værnes jeg da....., foto tatt mot nord-vest (Stjørdal sentrum).
(Flyet ser forøvrig ut til å være en Arado Ar-96).

Her er forresten et annet bilde, som foreløpig er identifisert til å være Stjørdal.
Skal finne flere opplysninger, men da må jeg grave fram et gammelt blad først.
Bildet er et av en serie papirbilder som jeg mottok fra en gammel kollega i et tidligere arbeidsforhold.
Image

Her fra en litt annen vinkel.
Image
Fotos: Ukjent
Paul S.
Posts: 1776
Joined: 25 Sep 2006 20:07
Location: Bergen

Kaster innpå ett bildet solgt på ebay for noen år siden.(ikke kjøpt av meg)
Lagret det i forbindelse med noen bilder av M1 i Stavanger da der var en kobling mellom Frankrike, M1 og dette bilde. Noterte Lista på vedlagte bilde.
Spørsmålet er om det kan være Værnes ?
mvh
Paul S.
atckyrre
Posts: 7
Joined: 06 Nov 2009 14:59

Bildene av en Bf109E er kjent og jeg mener det skjedde på Værnes. Flere nordmenn ble drept i hendelsen.

De to andre bildene gir begge to assosiasjoner til Værnes, men vet ikke mer.
Kondoren er av den veldig tidlige typen, eller en ombygd sivil maskin. Den har ikke "nakketårn" slik jeg ser det.
RasmusTerne

Ser ut som lav sol på det første bildet. Kan det være Bardufoss? Åsene virker litt lave, men etter å ha jobbet litt med "før og nå"-bilder har jeg sett at de gamle kameraene gir et noe "fortegnet" bilde.
Sigfred R.
User avatar
JornN
Posts: 853
Joined: 15 May 2007 22:53
Location: Trondheim

Kystvakta wrote:Her er forresten et annet bilde, som foreløpig er identifisert til å være Stjørdal.
Skal finne flere opplysninger, men da må jeg grave fram et gammelt blad først.
Bildene viser en Bf 109 E-4, Schwartze 3 + - (Wnr. 5262) fra 5./JG 77, på Værnes. Flyet kolliderte med en bil på rullebanen den 13.09.40, og 5 nordmenn omkom.
Det er omtalt med de samme bildene som illustrasjon i "Norsk Luftfartshistorisk magasin" nr.2, 2006.
Det er sikkert dette bladet du tenker på?
JornN
Kystvakta
Posts: 24
Joined: 17 Nov 2009 12:32

JornN wrote:
Kystvakta wrote:Her er forresten et annet bilde, som foreløpig er identifisert til å være Stjørdal.
Skal finne flere opplysninger, men da må jeg grave fram et gammelt blad først.
Bildene viser en Bf 109 E-4, Schwartze 3 + - (Wnr. 5262) fra 5./JG 77, på Værnes. Flyet kolliderte med en bil på rullebanen den 13.09.40, og 5 nordmenn omkom.
Det er omtalt med de samme bildene som illustrasjon i "Norsk Luftfartshistorisk magasin" nr.2, 2006.
Det er sikkert dette bladet du tenker på?
Hehe...., joda, takk skal du ha!
Det var jeg som sendte bildene inn til bladet, men jeg har altså klart å "rydde bort" akkurat den utgaven....
Nå slipper jeg iallefall å lete mere ettersom du siterer PDT_Armataz_01_18
Post Reply

Return to “Originalfotos - Foto Id”