Foto id 10,5cm K332(f)

Har du liggende gamle bilder du vil dele med andre - Eller noen du lurer på hvor er tatt? Alle bilder fra krigen er velkommen hit for diskusjon!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo!

Noen som kjenner seg igjen på bildet?

2 stk 10,5cm K332(f) kanoner på ukjent sted....
Tror disse hører til divisjonsartilleri, og ikke kystartilleri, men ikke helt sikker...

Erik

Image
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Det er nå over 2 år siden Erik E postet dette bildet.. morsomt å se på "glemte tråder". Nå som vi er blitt flere så lurer jeg på om det er noen som vet hvor dette er?

Erik H
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

kan ikke si hvor det er men, kansje det er mulig å resonere seg et stykke på vei.

mye lauvtrær, tipper nordover, toppene ser ikke ut til å ha trær i det hele tatt.

når det gjelder kanonene så tror jeg også det er divisjon, hadde vært HKB ville jeg tro at det var min 3 kanoner sammlet. for hvis det var for at de var redd for angrep, ville de heller ikke satt 2 kanoner slik.

en liten begynnelse i hvertfall

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

På meg virkar det som om kanonene er i transitt og ventar på å bli satt opp. Det kan jo være frå eit HKB under oppsetting?
Ser ut som eindel byggevirksomhet i bakgrunnen.
User avatar
Tarjei
Posts: 927
Joined: 30 Jul 2006 1:53
Location: Bergen

Det er noe kjent med den bakken i bakgrunnen. Kan vagt huske å ha sett et bilde der man har bygget en rampe eller bane for å få kanonene opp til toppen, men jeg husker ikke hvor. Kan det være Osternes, Tittelsnes eller noe i det området? Stemmer kanskje ikke helt med vegetasjonen.
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Tarjei wrote:Kan vagt huske å ha sett et bilde der man har bygget en rampe eller bane for å få kanonene opp til toppen, men jeg husker ikke hvor.
Det kan jo være bildet frå Rugsundøy i "Fronten er Kysten" (K.R. Berge) du tenker på. Men det er eit MKB med russisk marineartilleri.

Landskapet minner om Vestlandet.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Voldsom aktivitet her plutselig :-)

Bildet står i et fotoalbum hvor mesteparten av bildene er fra Flekkefjord/Kvinesdal området + en del bilder jeg ikke aner hvor er fra, men typisk for kysten Sokndal - Lista.

Her er et bilde at to identiske kanoner fra samme album...
Om dette er de samme to som er flyttet, eller to andre vites ikke.

Erik
Attachments
332-A.JPG
332-A.JPG (66.4 KiB) Viewed 546 times
J E F
Posts: 723
Joined: 09 Nov 2007 23:12
Location: Bjugn

Ta med bildene til området ved Varnes Fyr og sjekk. Tipper bildene stemmer med en lokalisering inntil 4 km øst for fyret.
JEF
Post Reply

Return to “Originalfotos - Foto Id”