ukjente bilder, trenger identifisering

Har du liggende gamle bilder du vil dele med andre - Eller noen du lurer på hvor er tatt? Alle bilder fra krigen er velkommen hit for diskusjon!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Lt.Johnsen
Posts: 27
Joined: 08 Feb 2009 17:14
Location: Skien

ole w wrote:he he, det ble nok mange forkjølelser den dagen :D
Slike kommentarer bør man spare seg for.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Et regiment (362 IR) ble sendt fra Oslo for å renske opp i Østfold 12 april.
Major Georg Maetscke dro fra Oslo med busser (etterhvert) mot Østfold med tre bataljoner. En dro mot Øyern for å ta Trøgstad, en bataljon dro mot Spydeberg og Askim mot Mysen. Den tredje ble forsterket med artilleri, panservern og pionerer og dro mot Moss, Fredrikstad, Sarsporg og Halden.
Skriflige klider sier at " de norske rapporten om kampene ved Fossum bro aviker lite fra de tyske"
En tropp kommer først frem til broen og blir etterfulgt av resten av bataljonen, minus en tropp som inntok Sarpsborg
Mvh
Yngvar
User avatar
ole w
Posts: 610
Joined: 31 Oct 2009 22:05
Location: stjørdal

mente bare att det var et snedig påfunn fra norsk side, mente ikke å virke støtende på noe vis. har stor respekt for de døde på både norsk å tysk side men det er ikke hvær dag man hører om at forsvarerne "vasker vekk" invasjonshæren. beklager så meget hvis det virket sårende.
ow
User avatar
ole w
Posts: 610
Joined: 31 Oct 2009 22:05
Location: stjørdal

sikter heller ikke til selve angrepet men bare den tingen med demningen som ble åpnet, men jeg ser selv att dette kanskje ble litt for brutalt PDT_Armataz_01_04 skal påsse meg i framtiden PDT_Armataz_01_18
ow
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Tror nok ikke du mente det "ondsskapfullt" men at det rett og slett bare ble en dum kommentar. :) Sånt skjer av og til og jeg tror nok at guttene her på forumet skjønner det og tilgir deg etterhvert. PDT_Armataz_01_18
Vi kan alle være litt for "kjappe" på tastaturet innimellom. PDT_Armataz_01_18
Dolmen.
User avatar
Lt.Johnsen
Posts: 27
Joined: 08 Feb 2009 17:14
Location: Skien

He he vi må oppdra hverandre litt, ferdig med det :)
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Helt enig. PDT_Armataz_01_18
Dolmen.
Post Reply

Return to “Originalfotos - Foto Id”