Hvor er dette?

Har du liggende gamle bilder du vil dele med andre - Eller noen du lurer på hvor er tatt? Alle bilder fra krigen er velkommen hit for diskusjon!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Tore E
Posts: 174
Joined: 26 Mar 2007 10:42
Location: Trondheim
Contact:

Her trenger jeg hjelp. Har nistirret på dette bildet, samt andre i samme album.
Jeg vet visuelt hvor det er, men klarer ikke å plassere det. Regner med jeg har flere
bilder fra samme sted, men jeg står fast. Så nå trenger jeg hjelp.

Som dere ser, så er det muligens en krysser som ligger til høyre i bildet. Men jeg får bare
Lofjorden inn i tankene. Men så er det noe som ikke stemmer for meg.
Attachments
lwnach260311-0019-as-Smart-Object-1.jpg
lwnach260311-0019-as-Smart-Object-1.jpg (65.25 KiB) Viewed 257 times
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

kan det være at bildet er tatt med lofjorden bak fotografen og at man ser mot sunndalsfjorden og at det er Hoøya man ser til venstre? (hvor det forøverig kan skimtes et luftvernbatteri imellom trærne på)

Edit:bildene er tatt fra Ulvik hvor man ser innløpet til Lofjorden, hvor skipet da ligger inn i Lofjorden. :)
Last edited by rhandber on 26 Mar 2011 17:48, edited 2 times in total.
MVH

Roar Handberg
_________________
Tore E
Posts: 174
Joined: 26 Mar 2007 10:42
Location: Trondheim
Contact:

Der er det. Det var det jeg manglet. Da du skrev Sunndalsfjorden falt ting på plass.
Det er Hoøya vi ser.

Skal få skannet ferdig albumet etter at løsbildene er plassert, så vil det hele henge sammen.
Takker!
Tore E
Posts: 174
Joined: 26 Mar 2007 10:42
Location: Trondheim
Contact:

Da er det hele plassert. Albumet kommer fra en LW enhet som var utplassert på Ulvik, og vi ser mot Hoøya.

Da gjenstår å pinpointe ut hvilke avdeling som hadde sitt tilholdssted der. Her er et bilde fra Gefecktstand Ulvik. Tatt mellom april og november 1942.
Disse karene fulgte høyst sannsynlig de store skipene, da de etterhvert ble forlagt i Nord-Norge.
Attachments
lwnach260311-0001.jpg
lwnach260311-0001.jpg (115.02 KiB) Viewed 240 times
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

meeeeget interessante bilder!
MVH

Roar Handberg
_________________
Tore E
Posts: 174
Joined: 26 Mar 2007 10:42
Location: Trondheim
Contact:

Albumet ligger ute. Det finnes nå her: http://www.krigsbilder.net/coppermine/d ... play_media

Om en logger inn så vil man ha muligheten til å se dette, og en del andre album i langt større format. Klikker en på bildet vil det vises i størrelse 1200 - 1400 dpi bredde.
Noen album er oppdatert, mens de andre blir tatt fortløpende.
Post Reply

Return to “Originalfotos - Foto Id”