Hvor står denne kirka?

Har du liggende gamle bilder du vil dele med andre - Eller noen du lurer på hvor er tatt? Alle bilder fra krigen er velkommen hit for diskusjon!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Tore E
Posts: 174
Joined: 26 Mar 2007 10:42
Location: Trondheim
Contact:

Drar noen kjennsel på denne kirka? På bildet ser en Genaral Engelbrecht som er tilstede ved en bisettelse.
Attachments
kirke.jpg
kirke.jpg (41.22 KiB) Viewed 407 times
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Mvh
Tormod
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Til forveksling lik muligens, men kirken på bildet til Tore har rundt tårn ser det ut til. Er endel andre ting også som ikke stemmer, så jeg tror nok ikke svaret på gåten har kommet til overflaten helt ennå. Eidsborg? Nei...

Kai
T.Knutsen
Posts: 153
Joined: 03 Sep 2008 22:12
Location: Randaberg

Dersom dette ikke er Oppdal kirke, har noen "lånt" tegningene og oppført en kopi :wink:
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

T.Knutsen wrote:Dersom dette ikke er Oppdal kirke, har noen "lånt" tegningene og oppført en kopi :wink:
Image
Hmmmm..... Får det ikke helt til å stemme med Oppdal heller, men for all del - godt forslag :)

Kai
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Aurdal kirke kanskje?
Image
Tore E
Posts: 174
Joined: 26 Mar 2007 10:42
Location: Trondheim
Contact:

Takk for alle svar.

Jeg har problemer med denne. Men jeg har fått noe å granske, så nå går svarene og bildet til de forskjellige kirkesogn. Kommer tilbake
med svar når jeg har sendt det til de innkomne forslag.

Tore
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Kikket selv på Oppdal Kirke tidligere i dag, men er enig med bactuz at selv om mye stemmer, så er det en del detaljer som mangler. Foreløpig så vil jeg vel påstå at det er Erik Es forslag som ser mest sannsynlig ut.
--
Tommy
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Erik E. har rett. Dette er Aurdal Kirke. Legger ved ett gammelt bilde, her kan man også se pipa som i dag er borte!
Attachments
Kyrkja%202.jpg
Kyrkja%202.jpg (20.45 KiB) Viewed 312 times
Mvh.
Jon-Vegard
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Kirketårnet (under spiret) er annerledes enn originalbildet, så jeg tror ingen av dere har rett.... :)
Kai
Trotto
Posts: 29
Joined: 13 Feb 2011 15:22
Location: Trondheim

Benjaminsen wrote:Kirketårnet (under spiret) er annerledes enn originalbildet, så jeg tror ingen av dere har rett.... :)
Jeg har trodd det jeg også - men det ser faktisk likt ut....etter nærmere studie.
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Trekker tilbake min påstand om at kirken på 'originalbildet' har rundt tårn... Ble litt lurt av en dårlig skjerm på jobb der gitt.
Jo mer jeg ser på bildene så må jeg si at Erik E's forslag slett ikke ser så aller verst ut. :bra:

Men.... jeg får ikke helt landskapet til å stemme.

Image

Kai
Tore E
Posts: 174
Joined: 26 Mar 2007 10:42
Location: Trondheim
Contact:

Nok en gang, takk for hjelpen.

Har fått tilbakemelding fra to uavhengige eksterne kilder. Begge skriver følgende:

Aurdal kyrkje i (dagens)
Nord-Aurdal - dvs. kommunen som har Fagernes som sentrum.
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Benjaminsen wrote:Kirketårnet (under spiret) er annerledes enn originalbildet, så jeg tror ingen av dere har rett.... :)
Se nærmere etter Kai så ser du at de er like!! PDT_Armataz_01_18 . åttekantet på begge! Må bare se nøye på det gamle. :)
Mvh.
Jon-Vegard
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Nja, skeptisk :)

Ser det nå jeg også.
Kai
Post Reply

Return to “Originalfotos - Foto Id”