Er dette en kleinkog eller en dreiwag

Har du liggende gamle bilder du vil dele med andre - Eller noen du lurer på hvor er tatt? Alle bilder fra krigen er velkommen hit for diskusjon!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Sander
Posts: 2
Joined: 02 Oct 2008 13:11

Har på følelsen at Eggan tar feil.

http://www.krigsbilder.net/coppermine/d ... ?pid=39468
J E F
Posts: 723
Joined: 09 Nov 2007 23:12
Location: Bjugn

Sander wrote:Har på følelsen at Eggan tar feil.

http://www.krigsbilder.net/coppermine/d ... ?pid=39468
Det var Dreiwag to steder i Trondheim, på Leira og ett av de to på Munkholmen. Resten, inkludert Austflata hadde Kleinkog C/V. Til 12,8 cm batteriene kom det Lg5 Hazemeyer.
Så er dette Leira, så er det en Dreiwag. Er det Austflata, så er det en Kleinkog.
JEF
Tore E
Posts: 174
Joined: 26 Mar 2007 10:42
Location: Trondheim
Contact:

Bildene stammer fra Austflatabatteriet. Det er også noen bilder fra området rundt Engelsåsen på Jonsvatnet.
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Last edited by Natter on 14 Feb 2016 15:23, edited 1 time in total.
Informasjon som ikke deles, går tapt!
Lillegutt
Posts: 64
Joined: 02 Aug 2009 22:33
Location: Farsund

Takk Natter!

Flott dokument, som vanlig.

Har du noe om Kleinkog? Vi har en kasse med deler til en Kleinkog C/V på Festung Lista, men skulle gjerne hatt tegninger eller bilder av en.
Leif-Tore
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Lillegutt wrote:Har du noe om Kleinkog? Vi har en kasse med deler til en Kleinkog C/V på Festung Lista, men skulle gjerne hatt tegninger eller bilder av en.
Aner ikke... Det er umulig å ha full oversikt over feks innholdet i alle NARA-rullene (kan jo finnes noe i feks T-283).
Jeg har bortimot 30000 pdf-filer som jeg ikke har sett på enda (klarer knapt å ta unna de mange ti-talls dokumentene som detter inn ukentlig): Denne fant jeg tilfeldig da jeg så kjapt gjennom en ladning på nesten 100 tyske håndbøker jeg fikk fra en kontakt i Tyskland for noen uker siden. Med unntak av en som går på bruk av radar og samarbeid radar/lyskaster for Flak-batterier, tror jeg dette var den eneste som er relatert ildledning (fant flere på luftvernkanoner, 38cm SK osv, men jeg klarer ikke å gå gjennom alt mtp nåværende helsetilstand og andre mer prioriterte "prosjekter" for tiden).
Informasjon som ikke deles, går tapt!
Post Reply

Return to “Originalfotos - Foto Id”