Bilder fra Elverum og omegn.

Har du liggende gamle bilder du vil dele med andre - Eller noen du lurer på hvor er tatt? Alle bilder fra krigen er velkommen hit for diskusjon!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
voggis
Posts: 62
Joined: 08 Aug 2013 20:22
Contact:

Glomdalsmuseet har lagt ut flere tusen bilder tatt av fotografen Erling Syringen på http://www.digitaltmuseum.no. Flere hundre av disse bildene er militær relaterte, med bilder fra før, under og etter krigen. Her er det bilder av både norske og tyske soldater, øvelser, russerleiren på Heradsbygda, fra frigjøringen, bauta avdukning på den Russiske krigsgravplassen på Haslemoen med mere. Bildene kan man forøvrig leste ned i større oppløsning gratis. Mange unike bilder der, hvor de fleste aldri før har vært offentlig tilgjengelig, og flere bilder tatt av Syringen blir fortløpende lagt inn.
Attachments
Tysk Æreskirkegård (krigskirkegården), Elverum, 1940
Tysk Æreskirkegård (krigskirkegården), Elverum, 1940
krigskirkegaard-elverum.jpg (426.52 KiB) Viewed 151 times
mvh Ole R.
40-45 Haslemoen
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Har du en link, evt noen søkeord som kan benyttes? Jeg får bare opp ca 120 bilder av Syringen fra perioden 1940-45, og ser bla ikke det bildet du postet.
Informasjon som ikke deles, går tapt!
Paul S.
Posts: 1776
Joined: 25 Sep 2006 20:07
Location: Bergen

Jeg får opp litt over 4000 bilder når jeg søker. Legger ved link.
mvh
PAul S.
http://www.digitaltmuseum.no/search?adv ... desc=&js=1
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Paul S. wrote:Jeg får opp litt over 4000 bilder når jeg søker. Legger ved link.
Jeg bruker samme link og får også det samme totale antall bilder. Om en filtrerer ut for krigsårene er det imidlertid bare 120 så derfor mistenkte jeg en feil, men da er det vel ikke flere (evt at noen bilder mangler, eller har angitt feil tidsperiode?).
Informasjon som ikke deles, går tapt!
voggis
Posts: 62
Joined: 08 Aug 2013 20:22
Contact:

Natter wrote:
Paul S. wrote:Jeg får opp litt over 4000 bilder når jeg søker. Legger ved link.
Jeg bruker samme link og får også det samme totale antall bilder. Om en filtrerer ut for krigsårene er det imidlertid bare 120 så derfor mistenkte jeg en feil, men da er det vel ikke flere (evt at noen bilder mangler, eller har angitt feil tidsperiode?).
Alle bildene fra 2. verdenskrig er nok ikke datert. Blant annet portrettbildene av de tyske soldatene. Hvis man skal få med seg alle, må man nok ta tiden til hjelp og bla igjennom forhåndsvisningen. :shock:
mvh Ole R.
40-45 Haslemoen
Post Reply

Return to “Originalfotos - Foto Id”