Annen militærarkeologi

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
cepe
Posts: 147
Joined: 11 May 2006 19:21
Location: Oslo
Contact:

Hvordan ser kystfort.com på anne militærarkeologi i sitt forum. Jeg tenker da på andre "arkeologiske" minnesmerker som ikke nødvendigvis er kystfort, så som rester av radaranlegg, flyplasser, leire..

Jeg synes det er gøy å følge med i landskapet, og er oppatt av å ta vare på historien spesielt i mitt lokalområde (vestre Oslo).

Jeg tenker på Korsvolltoppen/Østhorn (også kjent som tyskertoppen) og Skar leir og Holmen leir som nå er borte.

Jeg har noen bilder og samler flere.

--cepe
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Nå skal ikke jeg svare for alle andre, men jeg holder på med Aust-Agder spessielt og ikke kun kystfort.

For meg er det totalbildet som teller og ikke om det er et kystfort eller brakkene på Evje leir for å si det sånt.

For jo lenger ned du gå i detaljene jo mere går de sammen på de områdene som omhandler bevæpning, bygg og teknikk.

Werner
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Hei cepe!
kort kan jeg si at alle tyske installasjoner langs den norske er av interesse. Det er helt ok hvis et medlem har lyst til å skrive noe om noe lengre inn i landet, men uansett så ligger vel det meste langs kysten.

Jeg skal se litt på organiseringen av forumet. Det jeg vet er at det skal bli en gruppe for kanoner. Mulig vi legger inn en gruppe for "andre ting".

Erik H
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”