Billedlink - Tysk batteri i Norge ?

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
kstdk
Posts: 100
Joined: 14 Sep 2006 23:49
Location: Ikast, Danmark

Hej alle

Fandt dette link på nettet:

http://media.militaryphotos.net/photos/regelbau?page=1

Billederne mrk: "The Island".....er de ikke fra Norge ??

Hvis ja, hvilket batteri er der tale om her ??
Med venlig hilsen,
Kurt
kstdk
User avatar
kstdk
Posts: 100
Joined: 14 Sep 2006 23:49
Location: Ikast, Danmark

Hej alle

Har set billederne nærmere igennem.....de er fra Sverige.....sorry !!

Men nogle gode og interessante billeder er der imellem.
Med venlig hilsen,
Kurt
kstdk
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

ja, du er rask som vanlig :wink:
men er det ikke litt gøy å se litt utenfor våre egne grenser? slik kan man jo sammenligne de forskjellige våpentekniske løsninger osv?

Erik H
User avatar
kstdk
Posts: 100
Joined: 14 Sep 2006 23:49
Location: Ikast, Danmark

Hallo Erik

Jo...det har du da ret i :D

Også derfor at jeg ( som mange andre her på forum ) rejser til Norge, Frankrig og andre steder og ser "på beton" !!

Det kan give en vis forståelse for hvorledes tingene hænger sammen, når man ser nogle bedre bevarede kystbatterier, måske endda nogle som stadig er i brug. Jeg har været heldig at kunne komme ind i anlæg som var benyttet af forsvaret - da jeg har et militært ID-Kort !!

Her i Danmark har vi en del velbevarede anlæg, men også Norge og Frankrig har spændende stillinger, så der er nok at tage fat i i årene fremover 8)

Jeg regner med en tur til Frankrig næste sommer - måske Südwall eller Bretagne !!
Med venlig hilsen,
Kurt
kstdk
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Ja, lange turer til ukjente plasser er spennende og lærerikt.

jeg må nesten bare få lov til å nevne at det blir arrangert bunker-tour til Praha i Tsjekkia til våren... ca. mai. Der skal det være en håndfull bunkere og festninger som kan være verd å titte nærmere på. Vi (dvs. de som drar) blir oppvartet, iallefall guided, av den samme gruppen som var her på Austrått og pusset på at-kanonen.
det går en del direkte fly til Praha, så jeg trur ikke det blir sååå dyrt. uansett er dette noe å glede seg til og jeg håper vi blir et par stykker som drar.

i norge så har vi en sang som går "jo flere vi er sammen, jo gladere vi blir" :D :D :shock: :roll: :D

Erik
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”