julegave til far

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei og god jul alle sammen.

Nå begynner julegaven min å bli ferdig.

Image

Håper å få systematisert og få litt "ordnung" i løpet av jula og endelig slippe å dra ting frem og tilbake.

Werner
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Flott bunker dette. Ser ut som vi kan vente oss mye fin informasjon fra dette "riksarkivet" :)

Er det ikke fint med litt god tid rundt jula? har nå startet på "mandal 1940-1945" bra liten bok. Håper det er noen bøker under grana også.

ellers kommet fra en lengre tur på Ørland.. gikk rundt til mørket kom rundt kl. 15.. fant faktisk en regelbau jeg ikke funnet før. alltid fint med litt juletrim før vekta økes igjen.

god jul
Stian H
Posts: 48
Joined: 16 Aug 2006 2:49
Location: Tromsø

hehe, riksarkivet bokstavelig talt? :)
Fikk lyst å bygge meg en sånn bunker jeg også, får se om man får ordnet seg et kontor/verksted på nyttåret :)
Samler på ammo i tillegg til å studere bunkere her oppe så, til det så trenger man et orntlig verksted.
Noen som vet et middel som er veldig effektivt mot rust? Vanskelig og finne i disse tider...

kjøpte meg 2 bøker i julegave til meg selv, som var svært interessan får min del så blir å fylle romjula med lesing...
Asbjørn Jaklin - Nordfronten
Alf R. Jacobsen - Nikkel, Jern og blod

Gleder meg til å lese dem

Ja skulle nå egentli bare ønske alle en riktig god jul :wink:
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

ta bort rust eller hindre rust?

Hvordan går det med nordfronten? god bok? fikk den i julegave, men har ikke startet endå.

Erik H
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

vil vel ikke akkurat kalle det "riksarkivet" men det begynner å bli litt, det som er der er ca 50% av det jeg har, det andre er foreløbik kun i bunker med papiter eller på digitalt media, ellers så har jeg sendt en del til Troms forsvarsmuseum for digitalisering.

Håper å kunne få bruk en del tid der i vinter og derav en del tid på dette forummet.

Werner
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Hvordan systematiserer du dette med all informasjonen? Ser du har en del permer så jeg er sikker på at det er noe system på gang.

Erik H
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

system og system.

har rapporten som du har noe av, den er på 5 permer, feltpost som er 4 permer, ellers båter, korrespondanse, KTB, bunkers tegninger, fly, etterertningsrapporter, litt av hvert, prøver å fordele det, slik at det er lett å finne igjen, men er langt fra i mål enda+ at jeg har en del i fra Danmark som tar noen permer.

skal sette opp en pc som jeg kan få lagret alt på når det er digitalisert.

Werner
Gronsvik
Posts: 208
Joined: 25 May 2006 13:19
Location: Konsvikosen, Lurøy kommune

Hallo og god jul.

Owatrol penetrerende ruststopp (smøres direkte på rust, gravrust må pusses bort med stålbørste først).
Arcanol for å hindre ny rust.

Inge
Stian H
Posts: 48
Joined: 16 Aug 2006 2:49
Location: Tromsø

Har ikke fått begynt å lese på Nordfronten enda, men gleder meg til å begynne, har akkurat lest ferdig Alf R Jacobsens bok Til siste slutt, meget
bra bok, så begynte jeg å lese Nikkel, Jern og blod også den av Alf J.
Må si meg fornøyd med den så langt, har skrevet mange gode bøker Alf Jacobsen. Tror jeg har de fleste han har skrevet, og har jeg ikke det så
skal jeg kjøpe de jeg ikke har :)

Til Inge tusen takk får et godt råd, skal prøve meg på det så snart jeg får tid :) Har også begynt å pusse ei messinghylse jeg har, hvorpå jeg har
funnet ut at ketchup funker bra for å rense med :D
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

ar akkurat lest ferdig Alf R Jacobsens bok Til siste slutt, meget
bra bok, så begynte jeg å lese Nikkel, Jern og blod også den av Alf J.
er det mye av det samme i disse bøkerne, eller har den nye boka mye nytt å komme med? da tenker jeg mest på kampene i nord.

Erik H
Stian H
Posts: 48
Joined: 16 Aug 2006 2:49
Location: Tromsø

Hei. Har ikke lest så mye enda ca. 30 sider. boka har ikke hatt så mye norge å gjøre enda, har mest
vært om forkrigen, og ikke uventet en god del om nikkelforekomstene i Petsamo. Slik sett er det mye nytt, men
ikke noe nytt ang. kamphandlingene foreløbig.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”