japansk kystfort

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

fikk en mail fra Y.kunimoto fra Japan i jula. Han la ved noen bilder som han mente jeg bare kunne publisere. artig å høre fra den kanten av verden også.

Image
Image

videre ønsket han å publisere tegningen min av Austrått fort i et japansk historisk magasin til våren. Det er litt gøy at man finner tegningen av interesse så langt fra Norge. :D

Erik H
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Faktisk besøkte noen Japanske utsendinger tyske kystfort i Norge under Krigen. Bla. var det en General Onudera som inspiserte Gneisenau tårnet på Fjell festning i 1944.
Vet det var en japansk utsending som var innom Festung Stavanger også, men har ikke navnet hans sånn i farta.... Hadde kansje vært litt ekstra krydder til dette:
videre ønsket han å publisere tegningen min av Austrått fort i et japansk historisk magasin til våren
Hvis det er intressant kan jeg finne frem navnet på sistnevnte også...

Erik E
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

dette var da svært så interesant! kanhende det er noe i historie bøkene om dette, hvis ikke så er det iallefall verdt å finne mer ut av.. enda et prosjekt! hurra :D

jeg kan jo spørre mr. kunimoto om han vet om han har hørt noe om dette

Hårberg
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

sjekk http://www.wochenschau-archiv.de/suchergebnisse.php#
og søk på ordene "japanische" og "norwegen" så får du opp et klipp fra besøket. (veldig dårlig kvalitet, men det skal være mulig bestille bedre kopier)


mvh
Tormod
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”