Håper noen kan bistå med info, eventuelt verdi

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
SRL45
Posts: 2
Joined: 08 Aug 2023 11:13

Håper noen kan bistå ifb med dette objektet , eventuelt pris man kan ta om man skal selge osv ? Takk på forhånd! Klarer ikke å laste opp bilder så legger ved link til finn annons.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =313690046
User avatar
Tarjei
Posts: 927
Joined: 30 Jul 2006 1:53
Location: Bergen

Du får prøve på samlerforumet. Dette forumet er ment for krigshistoriske diskusjoner. De fleste her har et anstrengt forhold til salg og samling av militære effekter som etter min mening burde vært stilt ut på museer og lignenede. I tillegg er det flere eksempler på at krigsminner blir ødelagt av banditter som tar med seg ting som de skal prøve å selge.

Det eneste positive med denne typen "samling" er at ting med historisk verdi blir tatt vare på men samtidig er det meningsløst dersom det bare ligger i en skuff hjemme hos noen og ingen andre får glede av det. For alt vi vet kan kikkerten du prøve å selge være stjålet fra et museum.
SRL45
Posts: 2
Joined: 08 Aug 2023 11:13

Hei Tarjej,

Først av alt tusen takk for svar.

Jeg skjønner det , i dette tilfellet så er det sånn at denne er tatt vare på fra min oldefar ned til min bestefar så nå til meg , å jeg er ikke en like ivrig samler på alt mulig som min bestefar var, derfor prøver jeg å selge den sånn at noen andre får gleden av den .

Ha en flott dag videre å igjen tall for svar .
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”