Pusseutstyr til Mauser.

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

Bare øver på og legge inn bilder her, spesiellt det der med og forminske store bilder.
Attachments
Jess...!! NÅ har jeg skjønt det !! Altså hvordan man forminsker bilderfra flere MB til noen KB. Men jeg skulle selvfølgelig lagt inn dette i "Personlig utstyr" Ja,ja, gubben får ikke med seg ALLT på en gang.
Jess...!! NÅ har jeg skjønt det !! Altså hvordan man forminsker bilderfra flere MB til noen KB. Men jeg skulle selvfølgelig lagt inn dette i "Personlig utstyr" Ja,ja, gubben får ikke med seg ALLT på en gang.
Bilde0097.jpg (73.14 KiB) Viewed 359 times
ErikD
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Det var bedre Erik, men du kan godt legge inn bilder som er større enn dette :)
Mvh
Yngvar
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

Yngvar wrote:Det var bedre Erik, men du kan godt legge inn bilder som er større enn dette :)
Ok... er i startgropa, får det nok til etterhvert, men hvor store skal (bør) bildene være da ??
ErikD
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

De bildene jeg legger ut er 800 til 1000 pikselr i bredden. Bilde du la ut nå er 519 piksler bredt
Mvh
Yngvar
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

Yngvar wrote:De bildene jeg legger ut er 800 til 1000 pikselr i bredden. Bilde du la ut nå er 519 piksler bredt
Hvor i all verden så du at dette bildet er 519 piksler ??
Hvor ser (leser) jeg "antall piksler" ? Jeg ser bare at de er "så og så" mye Kb eller Mb !? Men vi må kansje gå et annet sted her hvis vi skal diskutere dette..
ErikD
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hvor i all verden så du at dette bildet er 519 piksler ??
Høyreklikk og velg "egenskaper" ;-)

Hvilket program bruker du for å forminske bildene dine?

Erik
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

Erik E wrote:
Hvor i all verden så du at dette bildet er 519 piksler ??
Høyreklikk og velg "egenskaper" ;-)

Hvilket program bruker du for å forminske bildene dine?

Erik
Aha...!! Høyreklikke på bildet ja, dæsken der lærte jeg noe igjen !
Bruker win.fotogalleri, klikker meg inn på "Paint" som jeg leste om her for noen dager siden. Tar jo bare ett og ett bilde, men det er ok for meg, holder ikke så veldig mye på med bilder.
ErikD
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Må nesten prøve deg frem hvor mange prosent du må forminske for å komme nærmest mulig 800 pixler... Dette kommer an på hvor mange pixler originalbildet er....

Etter at du har forminsket et bilde kan du enkelt lese av antall piksler nede til høyre i "Paint" ved å holde musa ute til høyre i bildekanten:
Attachments
paint01.jpg
paint01.jpg (50.93 KiB) Viewed 274 times
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

Erik E wrote:Må nesten prøve deg frem hvor mange prosent du må forminske for å komme nærmest mulig 800 pixler... Dette kommer an på hvor mange pixler originalbildet er....

Etter at du har forminsket et bilde kan du enkelt lese av antall piksler nede til høyre i "Paint" ved å holde musa ute til høyre i bildekanten:
Flott, der lærte jeg noe nytt igjen gitt.......Takker !
ErikD
User avatar
ole w
Posts: 610
Joined: 31 Oct 2009 22:05
Location: stjørdal

fin katte, ligner litt på ei gaupe. den har jo nermest de samme hårbuskene på toppen av ørene PDT_Armataz_01_18
ow
User avatar
Asbjørn²
Posts: 384
Joined: 20 Aug 2007 16:44
Location: Stavanger

Sikkert en Maine Coon, de er miniatyrgauper. :)
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Stemmer det Asbjørn :-)
Selv om det er en "miniatyrgaupe" er det fortsatt 8 kilo klør og pels som henger i gardinene her. Ikke voksen enda, men allerede dobbel vekt av en vanlig huskatt!

... Så var det vel på tide å flytte tråden til Kaffekroken...


Erik
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

Ja nå ha jeg holdt på noen timer, så nå behersker jeg det sånn tåelig bra.

Ellers kan jeg jo opplyse om at Gefreiter Herbert er (var) min far.Det er selvfølgelig derfor jeg har så masse private bilder, papirer, attester osv.
Selv er jeg født på "Lebensborn" fødehjem på Hurdal Verk. Bodde fra 1944- 46 i en "beredskapsbrakke" for jagerflygerne på Lille Rygge flyplass, en råspennende plass for en guttunge og vokse opp på. Men i en alder av 8, flyttet vi til Fredrikstad, og det var ikke SÅ spennende, der var jeg "tyskerungen" men stort sett gikk oppveksten helt greit, hadde heldigvis ingen helt store dramatiske hendelser som mange andre "tyskerbarn".
ErikD
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Dette var sterkt, takk for at du deler dette med oss, Erik. Man leser jo en del om etterkommer etter tyske soldater, men du har jo førstehånds- kjennskap til dette.
Mvh
Yngvar
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

Yngvar wrote:Dette var sterkt, takk for at du deler dette med oss, Erik. Man leser jo en del om etterkommer etter tyske soldater, men du har jo førstehånds- kjennskap til dette.
Takk for hyggelige ord. Ja, jeg har førstehåndskjennskap til dette temaet ja, egentlig kunne jeg vel kansje fylle en (liten) bok om mine opplevelser fra Lille Rygge - til jeg fant ut hvor min far bodde (i 1975) og dro (etter intense forespørsler fra "fattern") for og hilse på ham og hans familie. Det ble kjempesuksess, litt snørr og tårer i all hemmelighet ble det jo, men vi fant tonen resten av den uka vi var der. Året etter giftet jeg meg og da kom hele gjengen fra Tyskland i VW buss full av vin !!!! også ! Det ble et uforglemmelig bryllup. Akk, når jeg først begynner og mimre så kunne jeg holde på i timer og skrive, men dette får holde.
E
ErikD
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”