noe helt annet

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

ser jo etter å ha holdt på med denne hobbyen i ca 5 år nå at det blir mye papir utav det. har nå ca 16 permer, utallige bøker og noen gig bit på pc`n.

så her om dagen fant jeg ut at jeg skulle innrede et eget rom for alt dette i kjelleren, i forbindelse med dette lurte jeg på om noen har noen glimmrende forslag til arkivering?

den siste uka i forbindelse med dette foraet har jeg lett og bladd som en gal for å prøve å finne de riktige tingene, kan vel si at jeg har bestilt ekstra hardisk, ny pc scanner og digitalkammera for å ruste meg skikkelig til våren.

Werner
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo!

Flyttet nettop selv opp på loftet, kjøpte ny 300GB harddisk og nytt kamera :D
Fikk tak i et skap med såkalte "Hengemapper" hvor man legger papirer i lommer. Passer glimrende for A4, men dårlig for A3.
Har derfor store skuffer utenom for disse...
Det værste er egentlig å systematisere ting & tang slik at man finner det igjen raskt! Prøvde å sortere i Artillerigrupper, men fant fort ut at det ble problemer der kart og dokumenter dekker mer enn en gruppe.

Erik
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

har bestilt en ekstern hd på 300 gig selv og kammeraet blir cannon eos 350D, og en ny berbar pc, har et arkivskap stående ed hengemappper i, ulig å bruke. ellers flytter vi sammen to bedrifter nå slik at jeg satser på att det blir noe ledig der jeg kan bruke

werner
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

og kameraet blir cannon eos 350D
Samme her :wink:
Har drevet testing den siste uka.... Ildåpen blir 15-19 Mars da årets første langtur går av stabelen.

Erik
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Dette temaet skal jeg følge nøye med. Drømmer selv om å lage meg et lite bunker-rom hvor jeg kan oppbevare alt jeg har av bunker-relaterte ting.

Hva som er den beste måten vet jeg ikke (men det er jo kanskje derfor Werner tar opp temaet). Det er jo liksom så mye forskjellig materiale at det kommer an på plassen. Det kan f.eks være lurt å henge opp noen av sine fineste eksemplarer på en vegg for besøkende. Se det på det som ett personlig mini-museum 8)

Når det kommer til bilder på hardisk så blir det kanskje litt viktigere å strukturere seg. Selv mener jeg det er best å arkivere etter grupper da dette reflekterer stedsnavn. f.eks gruppe Örland 507. Da vet man hvor dette er og under denne gruppen har vi alle kystfortene/bunkere som kommer under denne gruppen. Det er iallefall slik jeg ser for meg organiseringen på kystfort.com. men jeg avventer litt for å se på flere forslag.

Canon 350 ble også mitt valg på nytt digital kamere.. ypperlig!
Even H
Posts: 433
Joined: 27 Feb 2006 21:31

.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”