Plass tilgjengelig: 0 megabytes

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

trur vi bruker mer plass enn hva jeg trudde. Dette kan nok være grunnen til at mange ikke klarer å poste bilder... bare å beklage


steg 1. slette noen filer (mine filer)
steg 2. bestille mer plass
steg 3. inskrenke de 2 mb til "vanlig" 500 kb

mulig problemene vil vare noen dager

Erik Hårberg
User avatar
Bjørnen
Posts: 132
Joined: 27 Apr 2007 21:29
Location: Hattfjelldal

Hei!
Hører ut som om server er full av bilder slik at vi hindres i å legge ut mer fra våre erobringer. PDT_Armataz_01_16 Litt synd for jeg har sett på bildene til senior i Troms og han har noen bra greier som han sikkert vil ha litt innspill på. PDT_Armataz_01_02
Har trålet meg litt tilbake i tid på forumsidene og her ligger det jo ganske så mye. Om det faktisk lar seg gjøre foreslår jeg at hver og en kopierer bilder og tekst som ligger på sidene i dag over til sin egen harddisk. Da finnes bildene med tekst rundt om i norge og vi kan svare nye medlemmer der og da. Gi oss en uke på dette og slett deretter alle bilder som er over året gammel. Hjelper ikke det stort slett alt som er 3mnd gammelt. Slik har vi kanskje en mer dynamisk side som ikke stenger oss ute med ny info og nye spørsmål. :D

Det er i hvert fall mitt forslag på å løse det som ser ut til å være problemet.

Hilsen bunkerjeger-light i Hattfjelldal.
PDT_Armataz_01_04 PDT_Armataz_01_04
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Hei
Forslag fra Sør.
Jeg har lagt ut en del bilder av ting som jeg har lurt på hva er, og fått svar. Dette er ting som for meg kan slettes. Jeg synes det er greit å ha bilder liggende av de forskjellige fort, slik at andre kan se dem. Jeg kan kanskje flytte bildene fra de forskjellige fortene som ligger under Artillerigruppeene Mandal, Søgne, Vanse over på egen server (Hjemmeside) med link til Kystfort.com. Det var en lur ide PDT_Armataz_01_11
Mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Carsten G wrote:Det var en lur ide PDT_Armataz_01_11
Det er lurt helt til noen begynner å flytte hjemmesiden din, og ev. også slette for å få mer plass selv, får disk-krasj etc. Det er jo utrolig mye bra bildemateriale som samles her - og å la de "flyte rundt i cyberspace" tror jeg borger for mye "not found" etter hvert. Og det som vi har fått svar på er svar til nestemann som lurer på samme.

Det går f.eks. å sette maks. filstørrelse på bilder lavere slik at det fremdeles går an å se hva bildet skal vise.

Vi får høre hva Erik H. kommer fram til :D

mvh
KOS
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Det går f.eks. å sette maks. filstørrelse på bilder lavere slik at det fremdeles går an å se hva bildet skal vise.
mvh
KOS[/quote]

Det var kanskje en enda bedre ide, for hvis noen vil ha bilder av meg sender jeg bare orginal på mail.
Mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

hei karer
ikke stress med å tenke ut nye løsninger. dette vil funke. det er ikke plassen som er problemet.
Jeg har 4000 mb med plass på en sikker server og bruker nå bare 200 mb. det vil gå år og dag før vi klarer å fylle opp plassen.

Så det er ikke noe hjelp i å slette gamle bilder. da vil man jo ødelegge alt for de som kommer senere og leiter etter samme opplysning.

har satt webhuset på saken

Erik H
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

trur jeg fant løsningen.. en skikkelig nybegynner tabbe. jeg hadde satt quota på 50 mb.... på alt på forumet!

nå står den på 500 mb.. og skulle den overskride så kan også Erik E gå inn å oppjustere den. men det håper jeg blir lenge til.

Jeg håper dette var løsningen selv om jeg ikke er helt sikker. har ennå denne meldignen 0 mb ledig hengende over hodet, men prøv å poste noen bilder og se om dette var løsningen.... (det bør det være)

Erik H
Thomas L
Posts: 893
Joined: 26 Sep 2006 18:11
Location: Bodø
Contact:

"You cannot attach files in this forum"

Denne meldingen står enda på Nordland, går ikke å laste opp filer der, det er ikke sperret på enkelte brukere?

Thomas
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

funker som bare juling det,testa og legge inn bilde der nå og det gikk knirkefint så du gjør nok noe feil ;)
mvh Atle M
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Ok. de som fortsatt får feilmeldinger kan skrive det her... alltid greit å se for andre administratorer. vi lærer av feilene fortløpende!

skal se på nordland.. hmm . mystisk

Erik H PDT_Armataz_01_06
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Har fikset litt på Nordland.....
Kun "Mod" som kunne poste bilder der!

Erik
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

bra! the apprentice has become the master! PDT_Armataz_01_11

EH
Thomas L
Posts: 893
Joined: 26 Sep 2006 18:11
Location: Bodø
Contact:

Genialt, You can attach files in this forum PDT_Armataz_01_18

Thomas
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”