Internett på bunker touren! Tråløst!

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
T.L
Posts: 57
Joined: 07 Apr 2007 12:10
Location: Trondheim

Her er noe intressant for de som vil ha internett til bærbar når man er på Bunker turer, rundt om i landet.



www.ice.no



Perfekt for unkel reisende Mac.
PDT_Armataz_01_34
Last edited by T.L on 15 Jun 2007 22:54, edited 1 time in total.
Bestandig i farten
T.L
Posts: 57
Joined: 07 Apr 2007 12:10
Location: Trondheim

Den går på det gamle NMT 450 mobilnettet.
Den funker bra for den som ikke er kravstor. Meget bra for å surfe etter nyheter vist man er å reiser.
Les nøye på begge, den ene kan gå på batteri, den andre kan gå på 12volt.


PDT_Armataz_01_11
Bestandig i farten
Bestandig i farten
T.L
Posts: 57
Joined: 07 Apr 2007 12:10
Location: Trondheim

Hei alle. Har no prøvd ut ICE opplegget. Datt ut litt midt på Namskogan et par plasser, men jeg hadde full styrke ellers over alt.
Kjørt til vesterålen.
Skal teste det ut over alt her oppe, så skal jeg legge opp turer til noe betong.
Bestandig i farten
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

hei. her er også en løsning. jeg svirrer rundt med mobillen min. en qtec9100 og med denne kan jeg plukke opp wlan. ikke helt det sammen siden jeg må jakte på slike forbindelser. mobilen har også edge og jeg vet den nye modellen har 3g.
nå sitter jeg på et hotell i kjøpenhavn og surfer på hotellet sitt trådløse ned.
det eneste minuset med mobilen er et dårlig kamere.. helt grums selv om det står 1.3 mb. da bruker jeg heller min andre mobil. en sony ericson w810i med 3.2 mb autofokus. denne tar glimrende bilder. og mobilene har også muligheten til sende blog til internett.. med bilde.. det eneste minuset her må jo bli at jeg er ikke flinkt til å skrive på mobil.. her er jo qtec overlegen med egen tastatur!.

hilsen fra kjøpenhavn
erik h
T.L
Posts: 57
Joined: 07 Apr 2007 12:10
Location: Trondheim

Hei igjen.

Har testet det en gang men jeg syntes det ble litt mye styr for meg, men det funker. Fant ut at ICE funket best for min del, siden jeg er mest i norge å farter. Men nok om det.

Er på ferie her oppi Vesterålen.
Holder på å sjekker ut om en kraftstasjon som Tyskerne skulle bygge i
Djupfjorden utom Sortland. Bygget står der men er ikke ferdig, det var stor rasfare der da de begynte byggingen. Problemet er at man må ha båt der for å komme til.

Skal ta noen bilder derfra.
Bestandig i farten
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”