Blåvand i Danmark

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

tester om denne panorama bildet lar seg vise på forumet. Den er nesten 7000 px wide! Blåvand i Danmark. mer til vest kommer du ikke! Nei, er ikke der idag, men mulig første uke i Juli. Erik H
Attachments
blaavann_panorama.jpg
blaavann_panorama.jpg (744.95 KiB) Viewed 253 times
User avatar
kstdk
Posts: 100
Joined: 14 Sep 2006 23:49
Location: Ikast, Danmark

Hej Erik H

Super billede :D

Blåvand...lige i "min baghave" - var på tur der sidste år sammen med Erik Ettrup.

Erik E kommer til danmark i dag, og på mandag skal han og jeg på en lille sightseeing fra Søndervig og nordpå langs vestkysten.

Du får en helt klart super bunkertur i Blåvand - og hvis du er der over en weekend, kan du også komme ind i det militære område og se Luftwaffe stillingen bag ved Blåvand Radio ( se kupler og master i baggrunden af dit billede - man kan vist også se Bertha bunkeren på billedet).

I hverdagene er der ofte skarpskydning i området, så er adgang forbudt - også i området bag ved masten og vagtskuret i forgrunden lige nedenfor fyret - og så der det altså surt - ingen adgang - ingen bunkers PDT_Armataz_01_16

Sig bare til hvis du skal have nogle oplysninger.
Med venlig hilsen,
Kurt
kstdk
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Du får hilse Ettrupen! Jeg hadde ønsket å bli med, men alt for mye å gjøre.

Jeg jobber med å komme meg nedover, men vet ikke om det blir før 4 juli eller 9 juli. jeg trur etter 9 juli.

Er det laget kart over dette området? finns det på nett?

Ellers god sommer!

Erik Hårberg
User avatar
ms.jensen
Posts: 30
Joined: 16 May 2006 17:58
Location: Aalborg, Denmark

Hey Kurt og Erik H

L 487 Bertha'en er meget tydelig på billedet.. Den er næsten midt for i billedet ude i horisonten.. Stor kasse..

mvh
Morten
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

reiser til Danmark og Jegum i 2. uka i juli, håper jeg får mere enn noen timer ute i sanden ved Blåvand, noen som kan spesifisere de største severdighetene i området.

Werner
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

noen som kan spesifisere de største severdighetene i området
Kommer an på hva du mener med største serverdigheter, men du finner en rekke Regelbau der som ikke er bygget i Norge - Ex. R 120, R 134 og R 645. Utover dette er det et hav av L-typer som er ytterst sjeldne her oppe på berget (men relativt vanlige i Danmark). Det er også en V 174 radarbunker - Fint foto objekt + selvfølgelig denne L 487 som allerede er nevnt. Glem ikke forøksområdet på stranden.... ;-)
Attachments
V174 Blåvand.JPG
V174 Blåvand.JPG (69.74 KiB) Viewed 166 times
Blåvand.JPG
Blåvand.JPG (60.61 KiB) Viewed 166 times
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”