Liste

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

holder på med mitt store prosjekt( les mareritt).

jeg driver å lager meg en liste som inneholder batteri navn feltpostnummer, type kanoner, sekundær skyts osv osv.

Håper å få en rimelig fulstendig liste etter hvert for hele europa, konsentrerer meg foreløbig om Norge og danmark, totalt har jeg registrert alt i alt med nedlagte og flyttede fortifikasjoner, altså faste innstalasjoner ca 1250 stk, håper dere kan bidra med detaljer når jeg kommer så langt.

Werner
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Virkelig et stort prosjekt! (les galskap :mrgreen: )
men vi har alle våre demoner som skal tilfredstilles :twisted:

Mitt store prosjekt er å tegne de større kystfort og det er iallefall over 100 av disse. Hvis jeg klarer 2-3 om året blir jeg en gammel mann! Så det gjelder absolutt å planlegge et tidsskjema som slutter sånn ca. før man blir alt for gammel :P

Det sier seg selv at slike store prosjekter ikke kan gjennomføres uten hjelp fra andre. Vi må for historien sin skyld ikke sitte i hver vår bunker og tviholder på informasjon som kunne være til glede for mange andre. Husk at: :!: informasjon som ikke er delt, er tapt :!:

Jo mer vi deler informasjon og jo mer vi hjelper hverandre jo bedre for alle. Det er min påstand at hobbyen vår vil nå nye høyder.

Husk at flere medlemmer vil komme til og alle ha spørsmål ang. de kystfort i deres område. En database over alt dette som werner jobber med ville bli perfekt og jeg er sikker på at werner vil dele den informasjonen han har samlet for oss og den neste generasjon!
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

det som er problemet med med hobbyen er at jeg samler og samler, og undersøker, det som jeg bruker å si er at for meg så er det dedektivarbeidet med å finne ut, registrere og dokumentere som er det interesange i det hele og ikke å låse det ned, jeg holder nå på å samle en oversikt som jeg legger på en cd og skal gi til museet i Arendal.

Så det er bare å spør, så skal jeg gjøre det jeg kan for å hjepe.

Werner
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”