måleinstrument Bosch 30

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Den som har vært i en bunker kjenner igjen hvor vanskelig det er å ta skikkelige mål eller der det blir rimelige lange avstander...10-20 meter hvor man må skritte opp sånn cirka avstand.

no more!

Denne lille laseren måler opp nøyaktig på mm! og den kan selvsagt beregne kvadratmeter og volum.. kjekt å ha, men koster rundt en tusenlapp. kjøpte min på Jernia.

Nok en duppeditt som skal inn på beltet :D

Erik H
Attachments
bosch30.jpg
bosch30.jpg (45.62 KiB) Viewed 134 times
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Brukte en sånn for å måle opp en flyhangar på Lista, men den hadde max rekkevidde på ca 20 meter.... Mulig batteriene var dårlige?
En annen svakhet er at dersom du måler utendørs i sollys har du ikke sjans å se "prikken" du sikter med på 15-20 meter avstand.
Sikkert bedre innendørs, men dyrt leketøy ;-)

Erik
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Denne skal kunne lese av i 30 meter, men jeg er klar over den svakheten i sollys.. men trur ikke sol er det største problemene jeg har på mine turer.

Skal man f.eks måle opp langs en vegg så må man nesten være 2 for at en skal simulere enden av veggen, men det skal være nok å sikte på bakken hvis det ikke blir for langt.

Det er til bunkere og fjellhaller jeg ser den store nytten og kunne få raske og riktige data.

Erik h
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”