Holland

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Jeg skal en tur til Amsterdam neste helg. Og har et par dager til bunkerekspedisjoner.
Er det noen som har noen tips om hva som er severdig? Åpne bunkere/anlegg. Hele Holland er aktuelt. Jeg har bil.

Jeg har sett meg ut Ijmuiden, Hoek van Holland og tank museet i Overloon. Og det ligger jo fort langs hele kysten har jeg sett.
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Rock'n Roll wrote:Er det noen som har noen tips om hva som er severdig? Åpne bunkere/anlegg. Hele Holland er aktuelt. Jeg har bil.
Sjekk: http://www.atlantikwall.mynetcologne.de ... nd/NL.html
Rock'n Roll wrote:Jeg har sett meg ut Ijmuiden, Hoek van Holland og tank museet i Overloon. Og det ligger jo fort langs hele kysten har jeg sett.
Kan jo nevne National Oorlogs-en Verzetsmuseum (Museumpark 1, Overloon - GPS-posisjon N 51.570365 E 5.957444 ) - lurer på om dette er samlokalisert med Tank-Museum, da jeg ser det benevnes som "Militær-Museum" enkelte steder..?

Uansett: De har en Molch + en Biber miniubåt. Førstnevnte henger i taket og kan vel være litt vanskelig å få gode bilder av. Sistnevnte har påmontert en G7e torpedo.
Har en del bilder av disse, men om det dukker opp nærbilder av torpedoen - f eks av halestykket og krigshodet (med bla tydelig serienummer på torpedoen og evt merker på hodet) skal ikke jeg klage... :)
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Skal se om jeg kan finne denne torpedoen. Det er flere avdelinger under samme museum. Så får man bare se hvor mye man rekker innen stengetid. :D

Ellers så er det jo et hav av anlegg der nede. Hadde håpet på noen tips om anlegg som er åpne, men som fortsatt ikke har blitt gjort om til museum. :)
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Rock'n Roll wrote:Ellers så er det jo et hav av anlegg der nede. Hadde håpet på noen tips om anlegg som er åpne, men som fortsatt ikke har blitt gjort om til museum. :)
Kan ikke bidra med noe mer der enn linken i forrige post, utover evt å foreslå en post på AxisHistoryForum eller en PM til f eks jopareya.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”