Hei, ny på forumet

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Einherjer
Posts: 326
Joined: 05 Apr 2006 5:47
Location: Oslo

Hva man ikke finner på Internet. Jeg satt og utvidet Wikipedia-emnet om kystartilleri og snublet over denne siden ifm. et google-søk. Jeg la inn kystfort.com som en ekstern lenke under emnet på Wikipedia, kanskje noen andre ramler inn den veien :wink: Jeg er i motsetning til de fleste andre igrunn mer interessert i kystfort etter 2VK enn under, er det noen likesinnede her?
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Hei og velkommen til forumet. Du er absolutt ikke alene med interesse for kystfort og det er fint å se at det kommer flere medlemmer.

Kjempetøft at du har fått inn en link på Wikipedia! Det ramler sikkert inn noen og jeg håper besøkende finner noe av interesse selv om det pr. idag ikke er alt for mye informasjon (iallefall en dråpe i havet i forholdt til de mange kystfort som er ifra krigen).

jeg må bare spørre; Hvor er ditt nærmeste kystfort?

Hilsen ErikH
Einherjer
Posts: 326
Joined: 05 Apr 2006 5:47
Location: Oslo

Erik Hårberg wrote:Hei og velkommen til forumet.
Takk.

jeg må bare spørre; Hvor er ditt nærmeste kystfort?
Oscarsborg festning, hvis man ser bort ifra Akershus festning.
Angående Wikipedia-artikkelen så er det litt pinlig at det er bilde av en finsk kanon der. Jeg skal se om jeg finner noe mer velegnet, hvis ikke noen andre har et praktmotiv på lur. Husk å tenk på opphavsrettigheter.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Jeg skal se om jeg finner noe mer velegnet, hvis ikke noen andre har et praktmotiv på lur. Husk å tenk på opphavsrettigheter.
Noen spesiell type skyts du tenkte på?

Mvh
Erik E
Einherjer
Posts: 326
Joined: 05 Apr 2006 5:47
Location: Oslo

Erik E wrote:
Jeg skal se om jeg finner noe mer velegnet, hvis ikke noen andre har et praktmotiv på lur. Husk å tenk på opphavsrettigheter.
Noen spesiell type skyts du tenkte på?
Nei, igrunn ikke. Har du et motiv som er bedre enn dette er det bare å grave det frem.

Image
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo!

Jeg har kun fredelige motiver, så hvis du skal ha ett hvor det drives skarpskyting er jeg på bar bakke..

La forresten merke til bildeteksten på Wiki...57mm Tårnkanon :wink:

Mvh
Erik E
Einherjer
Posts: 326
Joined: 05 Apr 2006 5:47
Location: Oslo

Erik E wrote:Hallo!

Jeg har kun fredelige motiver, så hvis du skal ha ett hvor det drives skarpskyting er jeg på bar bakke..

La forresten merke til bildeteksten på Wiki...57mm Tårnkanon :wink:
:oops:

Pinlig. Jeg har rettet opp billedteksten, men skjønner ikke helt hvordan jeg kan bytte filnavn på bildet. Jeg vet ikke helt om jeg kan skylde på feilen som en kombinasjon av brainfart og at svenskene kaller kanonen for 7.5/57. Angående valg av motiv trenger det ikke være et "action-bilde".
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Har en del bilder av de 75mm kanonene på Bolærne, men de er for såvidt ikke noe bedre en det du postet her selv!
Var mer inne på tanken om du trengte bilder av eldre skyts :wink:

Erik E
Einherjer
Posts: 326
Joined: 05 Apr 2006 5:47
Location: Oslo

Noen som har ISBN-nummeret på boken til Fjørtoft?
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

nummereet er:

ISBN 8299087813

Werner
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”