Hvordan ta bilder inne i en bunker som er støpt igjen

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Å ta bilder inne i en bunker som er støpt igjen, er ikke lett, men jeg laget meg et system med et lite Contour video kamera og en lykt. Kamera tar opp i 170 grader vinkel, på et lite minnekort. På kamera har jeg satt et feste (følger med kamera) som jeg kan spenne fast en stokk/ pinne etc. slik at jeg kan stikke det inn gjennom et skyteskår, lufte hull eller rette skorsteiner. Lykten stripses fast til kamera. I tillegg har jeg festet en sikkerhetssnor slik at jeg kan få ut de dyre delene om det skulle løsne fra festene.

Var en tur i dag for å ta bilder inne i en bunker på Folehavna, men hullet som jeg skulle bruke var tettet på innsiden. Ved å finne ut hvordan rommene inne i bunkeren er inndelt er det lettere å bestemme typen.
Attachments
1-DSC_0003.JPG
1-DSC_0003.JPG (65.59 KiB) Viewed 231 times
2-DSC_0004.JPG
2-DSC_0004.JPG (65.85 KiB) Viewed 231 times
Mvh
Yngvar
borge.mohus
Posts: 185
Joined: 01 Jul 2011 17:36
Location: Stjørdal
Contact:

Genialt :bravo
User avatar
Kvarven
Posts: 959
Joined: 25 Apr 2011 18:33
Location: Bergen

Yngvar wrote:Å ta bilder inne i en bunker som er støpt igjen, er ikke lett, men jeg laget meg et system med et lite Contour video kamera og en lykt. Kamera tar opp i 170 grader vinkel, på et lite minnekort. På kamera har jeg satt et feste (følger med kamera) som jeg kan spenne fast en stokk/ pinne etc. slik at jeg kan stikke det inn gjennom et skyteskår, lufte hull eller rette skorsteiner. Lykten stripses fast til kamera. I tillegg har jeg festet en sikkerhetssnor slik at jeg kan få ut de dyre delene om det skulle løsne fra festene.

Var en tur i dag for å ta bilder inne i en bunker på Folehavna, men hullet som jeg skulle bruke var tettet på innsiden. Ved å finne ut hvordan rommene inne i bunkeren er inndelt er det lettere å bestemme typen.
:bravo :bravo
borge.mohus wrote:Genialt :bravo
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Ser ut som en skikkelig Reodor Felgen patent :bra:
Men vil ikke lykten komme med i bildekanten?
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Jo den kommer med i ytterkant, men filmen er bare for dokumentasjon så det gjør ikke så mye. Jeg kan jo sette lykten litt lenger bak. For prøve å feile litt.
Mvh
Yngvar
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”