Vestfold fylke er interesert i krigen

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Jeg har registrert noe på kulturminnesøk, og det går greit etter at jeg ble godkjent. Der kan man klikke på et objekt på kartet så legger posisjon seg inn. Systemet er ikke bra, med rare benevnelser, men de som har bestilt dette er vel arkeologer og da er vel dette fagspråket som de bruker.

Om du f.eks søker på Folehavna vil du se en R litt lenger sør. Klikk på bokstaven R og velg "mer info" oppe i høyre hjørne. Da skal det komme opp informasjon og kart med henvisning.
Mvh
Yngvar
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Yngvar wrote:Om du f.eks søker på Folehavna vil du se en R litt lenger sør. Klikk på bokstaven R og velg "mer info" oppe i høyre hjørne. Da skal det komme opp informasjon og kart med henvisning.
Nope...

Enig med KOS: Fremstår som mindre brukervennlig og (verre) "halvferdig".
Attachments
FH-Kart.jpg
FH-Kart.jpg (252.96 KiB) Viewed 129 times
FH-Kart_info.jpg
FH-Kart_info.jpg (187.01 KiB) Viewed 129 times
Informasjon som ikke deles, går tapt!
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Enig Natter, veldig uferdig, men de gjør noe for å registrere krigsminner slik at kommunene må ta dette på alvor.

Vi får stille på møtene så kanskje vi kan gi de ansvarlige tilbakemelding på systemet. Dette vil jo være noe som vil være aktuelt over hele landet.
Attachments
1-klipp.JPG
1-klipp.JPG (164.2 KiB) Viewed 119 times
Mvh
Yngvar
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Selve nettsiden ble lansert for 6-7 år siden og hovedformålet med siden er vel å tilgjengeliggjøre informasjon som ligger i bla. Riksantikvarens databaser. Muligheten for eksterne brukere å legge til informasjon tror jeg er noe som ble lagt til senere. Har lagt inn en del bilder der bla men det grensesnittet virker betydelig mer uferdig.
--
Tommy
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Vestfold fylke vil gjerne at flest mulig av oss stiller på møte på tirsdag. Dere som har blitt med i gruppa har fått epost direkte, si ifra om du blir med, her eller på mailen til cathrine.
Møte er som kjent på Fredriksvern i Stavern, galei skuret, klokken 1800
Mvh
Yngvar
superfuzz
Posts: 261
Joined: 15 Jan 2008 10:50
Location: Nøtterøy

Jeg kan bare på den i Horten, men jeg skjønte at det var ca. samme tema på begge?
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

samme tema, men det møte blir nok flytt litt i tid.. Du får Mail om det.
Mvh
Yngvar
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”