Ønsker alle en god jul!

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Da er vi «langt» ut i Desember og tiden preges av en yrende kjøpeglede, pluss en panikk-følelse over å ikke få nok av «matkrig-tilbudene»!

Jeg har ikke fått julefølelsen ennå, men har spist nok julemat til at jeg burde få den hvert øyeblikk!

Denne tiden er litt surrealistisk for meg. I en familie som er glad i jula, sitter jeg selv på gjerdet å ser den store aktiviteten rundt meg. Fruen har kjøpt inn alle sine julegaver for flere uker siden og sendt avgårde. Selv har jeg ikke engang tenkt på hva jeg skal kjøpe til de enkelte til jul. Ikke har jeg pyntet til jul heller.. det har også fruen stått for. Hun kom også med den friske ideen om å få tak i juletre, pynte det og slå på lysene; uker før juleaften...

For meg er det greit at gatene har julelys første desember og butikkene kjører ut julemarsipanen og julebrus sin på slutten av oktober. Jeg kan jo ikke stå ansvarlig for hva alle andre driver med, bare hvordan jeg selv ønsker å ha det. Jul for meg er litt mer fokus på tradisjoner og mine egne minner fra barndommen. Disse minnene viderefører jeg slik at min sønn skal forstå hvordan, hvorfor og når vi feirer jul og at juletreet pyntes lille juleaften etter at han har lagt seg! (..og våkner opp til et flott juletre).

«Jula er for barn» pleier jeg å si. Ikke det at jeg mener høytiden er barnslig, men at det er her vi ser ekte glede og store forventninger. I år gleder jeg meg veldig til å følge med gutten, på to og ett halvt år, der han snubler over sine leker på vei til godterifatet. Selv skal jeg «kicke back» og lese noen bøker. Det er selvsagt andre verdenskrig som er mitt yndlingstemea og i år har jeg spart bøkene «regiment 193» og «Atlantikwall, batteries and bunkers» for lesing i romjul. Det skal også bli ett dypdykk i kystfort forumet og hvis noen er alene på jula.. så sitter det andre bunkernisser, meg inkludert, og leser på facebook og forumet :)


Ønsker alle en god jul!

PS. fortsatt muligheter for et kjempetilbud på www.krigsbunkeren.no eller bare ring: ni tyve ni tyve 79

DESEMBERTILBUD
Komplett sett med kart over tyske kystfort i Norge.

Poster kr. 260 + frakt 65,-
Brett kr. 230 + frakt 65,-

Desembertilbud på komplett sett med kystfortkart! Dette tilbudet ser du neppe igjen.. før evt. Neste jul :)

Tilbudet er spesielt rettet mot de som ønsker å gi kartene videre som julegave, men selvsagt også gaven til seg selv (for de som ikke har den komplette serien)
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

God jul, Erik og alle dere andre. Julepynten er også her rigget opp av mor men jeg fikk lov å kjøpe juleøl som ligger å venter i kjøleskapet.
Det har vært et fint bunker år med nye oppdagelser i dype skoger og trange fjellkløfter på kystfortene. På Østlandet er det bart og alle bladene er døde så ting er letter og oppdage da.

Så da håper jeg dere alle får en fin jul og ikke minst et fint bunker år i 2016 :bra:
Mvh
Yngvar
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

God Jul!
Mvh.
Jon-Vegard
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Eg er nok ikkje så opptatt av den såkalte julefølelsen, og presang-kjøpestresset er min
familie sluttet med, nå som eg og mine søsken er blitt godt voksne. Det eg ser mest
frem til i julen er nok den gode maten (selv om magen min ikke alltid er enig med meg ) .
En riktig God Jul & Et Godt Nyttår ønkes dere alle :)
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

God jul :-)
--
Tommy
Thomas L
Posts: 893
Joined: 26 Sep 2006 18:11
Location: Bodø
Contact:

God jul PDT_Armataz_01_29
User avatar
Kvarven
Posts: 959
Joined: 25 Apr 2011 18:33
Location: Bergen

God Jul! :sjef:
User avatar
AndersHJ
Posts: 674
Joined: 30 Sep 2009 10:27
Location: Bærum

Riktig god jul til alle på Kystfort Forumet
User avatar
kak
Posts: 366
Joined: 26 Jul 2013 13:50
Location: Sarpsborg
Contact:

Jeg vil også benytte anledningen til å ønske dere en riktig god jul! :)
korp
Posts: 36
Joined: 20 Sep 2008 20:16
Location: Meråker

God jul
Arne W.
Karl Petter
Posts: 22
Joined: 30 Oct 2014 21:33

God Jul.
Frode G
Posts: 19
Joined: 02 Nov 2014 22:03
Location: Grimstad

Ønsker dere alle en fortsatt God Jul og Ett Riktig Godt Nytt År! :)
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”