Nye generasjoner av forum medlemmer

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Ser at det er et generasjonsskifte her på forumet, flere nye kanskje yngre en oss andre poster sine oppdagelser og meninger. Det tror jeg er bra, at forumet overfører interessen om krigshistorien til andre som ikke har den samme balasten som oss som er født rett etter krigen og har i mange tilfeller vært i forsvaret og opplevd nedleggelser av fort og militæravdelinger, samt den kalde krigen.

Nysgjerrigheten til generasjoner som kommer er viktig for å fortelle om hva krigen gjorde med landet og hva vi har oppnådd etter den.
Jeg syns det er fint at en del av forumets viktige deltagere fremdeles er med og forteller om hva de vet til nye interessenter.

Det er flere som har forsvunnet fra forumet som kunne bidratt, men som kanskje har gått lei og det kan jeg forstå.
La oss ikke bli lei av og respondere en gang til når noen spør om noe som vi har fortalt om tidligere til nye forum medlemmer, ta de med på turer og fortell de om hva vi vet.
Attachments
2-DSC_0066.JPG
2-DSC_0066.JPG (237.44 KiB) Viewed 237 times
Mvh
Yngvar
User avatar
AndersHJ
Posts: 674
Joined: 30 Sep 2009 10:27
Location: Bærum

:bra: :bra: :bra:

Cheers
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Mye er blitt sagt om "generasjonsskiftet", men da mer om hvordan FB har tatt over for forum og ikke bare kystfortforumet. forumer over hele verden bukker under for FB, men i mitt hode er det bare et solid forum som klarer å ta vare på informasjonen som blir skrevet ned. Det vil ha stor nytte for neste generasjon som da leiter etter info.
Jeg er ikke så ofte innom forumet, men det har sine grunner. masse prosjekter og en treåring som krever sin del av pappa. jeg savner alle turene, men når gutten blir gammel nok så skal jeg nok dra han land og strand :) Det vil da bli mitt bidrag til generasjonskiftet!
Jeg er fortsatt lidenskapelig interressert i kystfort, men tid er mangelvare.

E
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
yngvejos
Posts: 2
Joined: 25 Dec 2015 12:18

Erik H wrote:Mye er blitt sagt om "generasjonsskiftet", men da mer om hvordan FB har tatt over for forum og ikke bare kystfortforumet. forumer over hele verden bukker under for FB, men i mitt hode er det bare et solid forum som klarer å ta vare på informasjonen som blir skrevet ned. Det vil ha stor nytte for neste generasjon som da leiter etter info.
Jeg er ikke så ofte innom forumet, men det har sine grunner. masse prosjekter og en treåring som krever sin del av pappa. jeg savner alle turene, men når gutten blir gammel nok så skal jeg nok dra han land og strand :) Det vil da bli mitt bidrag til generasjonskiftet!
Jeg er fortsatt lidenskapelig interressert i kystfort, men tid er mangelvare.

E
Facebook er nok greit for chat, men for organisering/lagring av informasjon er det håpløst.

Jeg er forholdsvis fersk innen bunkersjakt, men oppvekst ved HKB 62/977 Tittelsnes har nok hatt litt innflytelse. Jeg kom over dette forumet ved en tilfeldighet og det har resultert i mange fine turer rundt på Haugalandet og økt forståelse for hva disse betongkonstruksjonene var godt for. Takker så mye til alle som har lagt ut bilder, kart og informasjon. :)

Vurderer å ta turen "hjem" til Tittelsnes for å få se fortet med nye øyne.
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

Dette forumet er vel den beste kunnskapsbæreren innenfor fortifikasjoner i Norge,enig med yngvejos når det gjelder facebook.Det er viktig at kunnskap og detaljinformasjon rundt våre gamle fort og krigshistorie blir vidreført til kommende generasjoner.Ser bare på hvor mange jeg har pratet med av den eldre genarasjon om detaljer rundt fortene som ikke er blant oss lenger..Viktig at historikk skrives ned nå,i morgen kan det være for sent...
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”