bunkerjegere som ikke nøyer seg med et bilde...

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Hver eneste sommer så får vi uønsket besøk fra utlandet hvor eneste formål er å ribbe bunkere for mest mulig utstyr som kan selges videre. Enkelte samlere drar hit for å berike sin egen “garasje” med utstyr fra ex-tysk installasjon. Triste greier som man vanskelig kan gjøre noe med. Nylig fikk jeg denne beskjeden fra Nederland.

Just a message to let you know the Dutch are raiding Norway now too.
In april two guys,Xxxxxx Xxxx (who’s a collector from here) and Xxxxxxx Xxxxx (notorious bunker looter) visited Norway and opened up a Regelbau 105 somewhere . Of course after asking the owners who didn’t mind because they have no clue. (navn er tatt bort pga lov om personvern)
Two months later it’s for sale online. He sold the rubber tubes and is now trying to sell the HES. I compared the filter and it’s definitely the same. Same rust pattern. So warn your colleagues!

Det er vanskelig å gjøre noe med dette og det er nesten bare trist å poste noe slikt. Vi som vandrer rundt på kystfort og bunkere er glade for å finne, se og studere gammel tysk infrastruktur. Gamle deler og skrot er interessant å finne, men de skal ikke flyttes eller tas bort. Da ødelegger man gleden for de som kommer etter.
Et lite obs til alle som legger ut bilde på forumet/facebook. Tar man bilder av løse deler, eller deler som lett kan skrus ned, så skal man ikke avsløre hvor bunkeren er. Ønsker man å publisere hvor bunkeren er, skal man ikke vise slike gjenstander (det er slik jeg for det meste gjør). Vanskelig alt dette, men med sunn fornuft kommer man langt.
Til admin/moderator så må vi gå gjennom lista for å se om vi ikke skal kutte ut en del medlemmer som kanskje bare er her for å plukke opp tips til neste raid. Jeg har ikke noe regelverk for slikt, men det er på tide at vi tar oss selv litt i nakken for å begrense slike hendelser.

https://www.marktplaats.nl/a/verzamelen ... kwall.html
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
borge.mohus
Posts: 185
Joined: 01 Jul 2011 17:36
Location: Stjørdal
Contact:

Synd at det skal ende slik.
Men jeg er enig i at medlemslistene kan "vaskes".

Tve-egget sverd, hvor man kanskje stopper en nysjerrig entusiast, men også stopper en med dårlige hensikter.

Børge
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

Det er alt for mange i dette miljøet som ikke forstår at det er folk som setter pris på at saker ligger igjen på våre kystfort,alt fra store tunge MG montasjer,bunkers ovner ,koblingsbokser osv må bys frem for profitt eller fjernes for enhver pris..Også mindre saker som ligger igjen på fortene skal det gjøres penger på..Ryggsekken fylles opp og det som ikke er "Coolt " nok går i søpla...Dette forumet bør være en fin plattform for å få belyst dette. Bra at du la ut linken Erik .
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”