PC - spill "Day of Defeat" Battlefield pictures

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

følgende er bilder jeg tatt screendump fra "day of defeat".

Following is screenshots of about 20 pictures while playing Day of Defeat. The main point is to show its possible to have a good battlefield even in a tight space. Many of the pictures shows fighting in close quarters.
Image
Allied forces make their way into a bunker. Note, a bunker made for the Austraat or Fjell fortification will be with more details.
Image
Players in DoD starts together and will try to take objectives. Theese are flags in stratigic possitions.
Image
Some of the details are beautifully made and gives the whole game a nice environment. The sound too will change as one goes in a tunnel.
Image
This picture is taken from a costum made map. This door opens whinin but can be destroyed by heavy fire.
Image
I have no idea how long it took to modell this map, but I will try to get in touch with the artist.
Image

Image
Allied soliders have taken command of a bunker post and await an counter attack.
Image
Tanks and other wehicles are in the map, but they are just objects and can not drive or fire. DoD may but wehicles in the map at a later versjon, but for the map we like to make there is no need for tanks (yet).
Image

Image

Image

Image
It is possible to make the wall crumble on the impact of a heavy weapon. However, the thickness of this wall is too thin.
Image
In dark places there is the possiblilty too use flashlight. (its really close
to walking in a bunker today!)
Image
Found a Flak-gun (105mm?) in one of the custom maps. I hope I would be able to get my hands on this modell)
Image
Allied solider taken by suprise. He had lost his prime gun and my only option where to take him down, but I really would like see a option to take him a prisoner. This picture is a good example of how far 3D modelling have come. In 5 years I do expect this to be even closer to the real thing. See the white dots around his face? Its frost!
Image

Image

Image

Image
Close quarter fighting. A blast have ripped off his helmet. Behind is a german solider making his move.


Erik Haarberg
Last edited by Erik H on 31 May 2007 12:45, edited 2 times in total.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

hei. jeg så det var noen som etterlyste et pc spill med kystfort. Dette er iallefall det nærmeste jeg har kommet. spillet baserer seg på at du er soldat i kamp med motparten.
Det som er litt fantastisk med dette spillet er at det er mange som lager egne brett og flere av disse inneholder kystfort.. men jeg skjønner at man helst skulle leke kystfort og blaffe ned krigsskip.. men kanskje det er noen som har laget et slikt brett også?
vet at i Battlefield 1942 er det flere brett hvor man skal duellere med krigsskip, men det spillet har ikke så mange fine detaljer som i Day of Defeat.

Det er også mange andre spill på markedet som også har en hel drøss med folk som lager egne brett og jeg trur jeg har spilt dem alle (alle spill, men selvsagt ikke alle brett). Day of Defeat bruker en avansert spillemotor og jeg trur du kan laste ned den for 20 dollar.

Har et lite prosjekt hvor jeg jobber med å lage et kystfort miljø basert på dette spillet, men jeg blir liksom aldri ferdig. Det hadde jo økt motivasjonen hvis det var flere som kunne tenke seg å spille dette... eller simulere hvordan det er å bevege seg på et kystfort. Men hvis du heller vil angripe kystfortet så har jeg en plass for det også PDT_Armataz_01_14

Erik H
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Erik Hårberg wrote:Men hvis du heller vil angripe kystfortet så har jeg en plass for det også PDT_Armataz_01_14

Erik H
Det var vel "Day of Defeat" (DoD) som hadde et par map's for D-Day også ... Ikke lett å komme i land på stranden når "Axis" lå der, som i virkeligheten...med sine MG-42'er... PDT_Armataz_01_19

Mener "Medal of Honour" også hadde et lignende map - men ikke så god motor/spillbarhet.

Men - disse spillene krever en god del soldater for å "ta av" PDT_Armataz_01_05

mvh
KOS
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

Ah... nostalgi! År og dag siden jeg spilte DoD, og da så det ikke slik ut, nei.. hovedproblemet da var også motstanderen - først og fremst min bror, som er litt for god i sånne spill til at det er gøy DT_Armataz_01_09


Men for all del - spillet er bra det, og inneholder masse bunkere etc - og ja, en del foregår ved kysten. Egne brett er jo også fancy, og syslet en gang med tanken på å lage Fjell Festning, men det ble med tanken. Stooort arbeid..
Sindre
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”