På jakt etter bunkere med eksponerte fjellvegger

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Heliose
Posts: 4
Joined: 11 Sep 2018 13:18

Jeg henvender meg til dere bunker-entuiaster i forbindelse med et kunstprosjekt jeg planlegger å gjennomføre i løpet av høsten/vinteren 2018/19. I den anledning trenger jeg å finne frem til bunkere av den typen som har eksponerte steinvegger, altså ikke tilfluktsrom med betongvegger, men heller type aller-enkleste-tyskerbunker. Jeg vet ikke hvem i landet eller fylket som har ansvar for disse gamle bunkerne, det er kanskje fordelt på en rekke instanser? Landet ser ut til å vær gjennomhullet av alle mulige typer bunkere så det er ikke så lett å vite hvor man skal begynne. Lurer altså på om dere her inne har noen tips på denne type tysker-bunkere som ligger i kjøreavstand fra Oslo; dvs alt mellom Sørlandet og Trønderlag. Det er jo selvfølgelig en fordel om disse bunkerne er lette å få tilgang på og at man ikke blir forgiftet av å gå inn i de.

På forhånd tusen takk :-)
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Sjekk ut denne tråden: http://www.kystfort.com/forum/viewtopic ... 068#p11068

Den ligger rett ved E18 utenfor Tønsberg.
Heliose
Posts: 4
Joined: 11 Sep 2018 13:18

Tusen takk, det ser midt i blinken ut. Tror du den er trygg å bevege seg inn i; det er så mye snakk om farlig muggsopp osv, eller gjelder det mere for betong-bunkerne?
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Denne er så åpen at det er nok ingen fare å oppholde seg der, er lufting da luften har bevegelse hele tiden.

Siifra om du trenger veibeskrivelse
Heliose
Posts: 4
Joined: 11 Sep 2018 13:18

Hadde blitt svært glad for en veibeskrivelse ja. :-)
Heliose
Posts: 4
Joined: 11 Sep 2018 13:18

Tusen takk Duoprop. Skal sjekke det ut. :-D
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”